forum.radom.pl

Niezależne forum dyskusyjne radomian - od 2002 roku
Teraz jest 18 sty 2018, o 23:36

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 wrz 2007, o 11:16 
Offline
Pocz?tkuj?cy
Pocz?tkuj?cy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2003, o 22:28
Posty: 22
Killer, a carnage far greater then any war...

... polski MUD osadzony w realiach fantasy, istniej?cy od stycznia 1999 roku. Ca?kowicie autorski ?wiat obejmuj?cy kilkana?cie tysi?cy autorskich lokacji.

Oparty jest o kod ROM 2.4b6, który zosta? bardzo mocno zmodyfikowany w porównaniu do jego pierwotnej wersji (znacz?ce ulepszenia techniczne, przystosowanie do obs?ugi j?zyka polskiego, polskie znaki diakrytyczne, rozbudowane SI oraz sporo innych dodatków).

Gra

Aby rozpocz?? gr? na Killerze, trzeba najpierw uzyska? z ni? po??czenie (adres killer-mud.net na porcie 4000). Mo?na tego dokona? u?ywaj?c dowolnego MUD-klienta, którym w najprostszym wypadku mo?e by? program telnet. Sk?adnia polecenia w wielu przypadkach b?dzie wygl?da?a nast?puj?co: "telnet killer-mud.net 4000". Je?eli nie wiesz, jak otworzy? telnet, by po??czy? si? z gr?, to najprostszym sposobem b?dzie wpisanie w przegl?darce internetowej: telnet://killer-mud.net:4000 lub po prostu klikn?? na podany link, by podany wcze?niej program otworzy? si? samoczynnie.

?wiat

Rzecz dzieje si? na kontynencie zwanym Tamer?. Pomi?dzy niewieloma zaludnionymi miastami Arras, Fortec? Krasnoludzk?, Carrallak oraz Easterial rozci?gaj? si? mniej lub bardziej dzikie tereny.


Bohaterowie

Gracz wciela si? w przedstawiciela jednej z ras zamieszkuj?cych ?wiat gry. Niektóre rasy preferuj? zmagania fizyczne i obieraj? profesj? wojowników lub barbarzy?ców: s? to g?ównie pó?orki i krasnoludy, rzadziej ludzie. Po?redni? klas? s? paladyni, którymi mog? by? jedynie ludzie. Nizio?ki bardzo cz?sto obieraj? drog? z?odziei, którzy jednak bardziej przypominaj? zabójców. Przedstawiciele ras krasnoludów i elfów do?? cz?sto obieraj? drog? kap?a?stwa. Podobnie rasy te bywaj? druidami - kap?anami Natury. Zró?nicowan? profesj? s? magowie. Poniewa? niektóre specjalizacje (jak np. nekromancj?) mog? obra? tylko niektóre rasy, magami bywaj? zarówno ludzie, jak i elfy czy te? pó?elfy. Ostatni? z profesji jest Czarny Rycerz, który kroczy ?cie?k? z?a i zniszczenia, b?d?c naturalnym przeciwnikiem paladyna.

Oprócz wymienionych ras na ?wiecie ?yje wiele ró?nych, cz?sto fantastycznych istot - popularne w realiach fantasy smoki to tylko wierzcho?ek góry lodowej, poniewa? na traktach i bezdro?ach killera mo?na spotka? ca?y wachlarz magicznych stworze? znanych z ksi??ek czy filmów oraz takich, o których nigdzie indziej nie s?yszano.

Specjalizacje maga

Magowie mog?, cho? nie musz?, specjalizowa? si? w jednym z siedmiu aspektów:

* mistrz iluzji - specjali?ci w dziedzinie oszukiwania, omamiania i zwodzenia innych.
* mistrz przemian - potrafi? zmienia? wszystko i wszystkich w swym otoczeniu.
* mistrz przywo?ywania - magia przywo?uj?ca i transportuj?ca nie ma dla nich tajemnic.
* mistrz inwokacji - czasem zwani magami bojowymi, specjalizuj? si? w magii ofensywnej.
* mistrz odrzucania - ich specjalno?ci? jest neutralizowanie efektów dzia?ania magii.
* mistrz zaurocze? - potrafi? wp?ywa? na umys?y innych, poddaj?c je swojej woli.
* mistrz nekromancji - owiani groz? mroczni magowie ?mierci, w?adcy nieumar?ych.

Cechy Ogólne

Temat przewodni: hard fantasy
Multi-Play: niedozwolony
Player-Killing: pe?ny
Multi-Class: nie
Maksymalny poziom postaci: 31
Questy: automatyczne oraz tzw. LiveQuesty
Zachowywanie ekwipunku: tak, op?ata za przechowywanie przedmiotów
Zatwierdzanie postaci: nie
Zatwierdzanie imienia postaci: tak, ale mo?na gra? bez zatwierdzenia
Rezerwacja imienia: tak
Role-Playing: akceptowany
Kolory ANSI
8 klas: barbarzy?ca, czarny rycerz, druid, kleryk, mag, paladyn, wojownik, z?odziej
7 ras: cz?owiek, elf, gnom, krasnolud, nizio?ek, pó?elf, pó?ork
Specjalizacje maga: tak
Ekwipunek oparty na poziomach: nie
Ekwipunek oparty na umiej?tno?ciach: tak
Ekwipunek oparty na klasie: tak
Ekwipunek oparty na charakterze: tak
Zestawy przedmiotów (sety): tak
Przedmioty unikatowe: tak
Przedmioty rzadkie: tak
Obs?uga MCCP
lokacji: 13400
przedmiotów: 4000
NPC: 2200

Cechy Killera

* MUD jest i ma by? "full pk", a wi?c nie ma ogranicze? w zabijaniu si? nawzajem graczy, chocia? nale?y mie? na uwadze, ?e za sadystyczne
podej?cie do gry (nagminne zabijanie pocz?tkuj?cych postaci) posta? mo?e zosta? ukarana.
* nie ma poziomów sprz?tu, ka?dy przedmiot mo?e by? za?o?ony niezale?nie od do?wiadczenia postaci, o ile oczywiscie posiadamy odpowiednie cechy (si?a dla ci??szych zbrojach i ci??kich dwur?cznych przedmiotach ). A tak?e mag nie za?o?y np. pe?nej zbroji p?ytowej.
* nie ma many - czary memowane, znikaj? z listy po wyrzuceniu, w przeciwie?stwie do systemu znanego z niektórych gier, np. Diablo.
Podobny system czarów wyst?puje w grach fabularnych Dungeons and Dragons.
* mechanika muda podobna do systemu Dungeons and Dragons Edycji 2.
przedmioty przechowuje si? w "rentach" - karczmach, które w zamian za t? us?ug? pobieraj? op?aty.
* umiej?tno?ci (skille) - niekonieczne zdobywane co poziom - szansa nauczenia si? u ró?nych nauczycieli porozrzucanych w zamy?le po ca?ym ?wiecie, szansa nauczenia si? niektórych w zadaniach (questach), niektórych czarów (spelli) z ksi?g.
* system ataków - zale?ny od si?y i zr?czno?ci postaci, umiej?tno?ci, jej profesji, wagi i typu broni i wielu innych czynników
* zamiast ogólnomudowych not - "boardy", tablice og?oszeniowe ustawiane dowolnie przez buduj?cych
* rozbudowany "builder online" - kompletne narz?dzie do tworzenia krain online
* ró?ne typy broni
* procentowe szansy na za?adowanie si? przedmiotu lub moba
* losowe przedmioty (randomy), od bardzo s?abych do bardzo mocnych, charakteryzuj? si? wysok? cen?
* rozbudowane progi - mini-programy napisane w formie skryptowej do tworzenia skomplikowanych elementów MUDa - g?ównie zadania, promy i inne ?rodki transportu, etc.
* system naliczania do?wiadczenia (exp, experience) - ró?na ilo?? potrzebna na dany poziom danej profesji
* cechy postaci losowane na pocz?tku, a potem w czasie gry rosn?ce razem z rozwojem postaci
* cz??? czarów oparta o tak zwane eventy co pomaga w bardziej skomplikowanych, umo?liwia to m.in. opó?nienie efektu czaru niezale?nie od rzucaj?cego go
* kilkana?cie ró?nych j?zyków
* kilka rodzajów profesji: mag, wojownik, kleryk, z?odziej, barbarzy?ca, druid, paladyn oraz czarny rycerz
* losowane lochy i losowane krainy
* ksi?gi z czarami, z których mo?na si? tych?e nauczy?
* potwory (moby) mog? u?ywa? umiej?tno?ci i czarów, jakich ich twórca (builder) nauczy
* sztuczna inteligencja mobów, walcz? przez to ciekawiej i trudniejsze s? do pokonania; mechanizm MUDa sprawdza jak najlepiej jest wykorzysta? posiadane umiej?tno?ci lub czary
* flagi nak?adane na przedmioty, lokacje, potwory, graczy - zapisuj? informacje, któr? mo?na obrabia? za pomoc? progów
* ilo?? progów jest nieograniczona, poniewa? ich identyfikatorami s? nazwy, nie za? numery
* odporno?ci, podatno?ci, niewra?liwo?ci (resisty, vulnerable, immuny) - procentowo pozapisywane na przedmiotach, mobach i innych - generalnie mo?na ludzi i moby uodporni? na dany typ ataku, czaru etc.
* bro? mo?e mie? przypisany specyficzny typ ataku, specyficzno?? zale?y w?a?ciwie tylko od wyobra?ni buduj?cego. Nie chodzi o proste damage z proga - system jest zintegrowany z obra?eniami normalnie zadawanymi przez bro?, damage z proga jest oczywi?cie mo?liwy swoj? drog?
* przedmioty rzadkie - tylko X sztuk na ca?ym ?wiecie
* przedmioty artefaktyczne - jeden na ca?ym ?wiecie
* zestawy przedmiotów - dzia?a to dok?adnie tak jak w Diablo II - czyli gdy ubierze si? ca?y zestaw, to daje on wi?cej ni? wszystkie cz??ci zestawu po kolei
* pu?apki - na lokacji, na przedmiocie lub na okre?lonym dzia?aniu w lokacji mo?na za?o?y? pu?apk?
* trucizny - z?odziej ma mo?liwo?? zatruwania swojej broni od trucizny s?abej poprzez mocn?, parali?uj?c? i tak? która zabija w opó?nieniu.
* losowe opisy lokacji - co pewien czas (zwany "resetem") opis lokacji zmienia si? w sposób losowy dobieraj?c opisy spo?ród utworzonych przez twórc?
* dzienne i nocne opisy lokacji
* dodatkowy opis przedmiotu przy identyfikowaniu czarem
* przy odpowiednio wysokim poziomie umiej?tno?ci istnieje mo?liwo?? nauczenia si? dodatkowych trików
* dost?pna mapa miejsca w którym si? znajdujemy, wygl?dem zbli?ona do roguelike'a, obejmuj?c jednak mniejszy obszar

Zapraszam serdecznie!
http://www.killer.mud.pl/
Forum Killera

_________________
Taste?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 wrz 2007, o 09:43 
Offline
Pocz?tkuj?cy
Pocz?tkuj?cy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2003, o 22:28
Posty: 22
Magowie z Akademii magicznej Arras donosz?, ?e po d?ugich i ?mudnych badaniach, w nast?pstwie których nowo wynalezione czary przesz?y seri? prób i testów wyniki okaza?y si? pozytywne! Nowe czary to 'flame lace' i 'rain of blades', dost?pne dla specjalizacji magów inwokacji, które lekko poszerzaj? repertuar destruktywnych czarów, a tam samym przydatno?? bojowych magów.

SvD.

_________________
Taste?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL