forum.radom.pl

Niezależne forum dyskusyjne radomian - od 2002 roku
Teraz jest 18 sty 2018, o 21:38

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sie 2005, o 11:29 
Offline
Sta?y bywalec
Sta?y bywalec

Dołączył(a): 5 sie 2005, o 21:03
Posty: 338
Lokalizacja: Z domowego zacisza
ja proponuj? bardzo zas?u?on? dla polskiego punka posta? Roberta Brylewskiego, wspó?za?o?yciela KRYZYS-u, BRYGADY KRYZYS; muzyka zespo?ów I3RAEL, ARMIA, MAX & KELNER oraz FALAREK BAND.

Informacje o arty?cie: http://www.brylewski.art.pl[/quote]

_________________
Nie poszed?em dzi? do pracy
czy wyjebiesz majstrze mnie?
Spij? dzi? alkohol cacy
napierdol? si?
/Krwiomocz - Alkopank/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sie 2005, o 21:08 
Offline
Pisarz
Pisarz

Dołączył(a): 16 kwi 2005, o 09:33
Posty: 616
Lokalizacja: Radom city Reality
THE DJ'S



CHRIS LIBERATOR (Maximum Minimum, Cluster, Smitten, Stay Up Forever)



AARON LIBERATOR ( Wah Wah, Highwire, Stay Up Forever)



GEEZER (Guy McAffer) ( R.A.W, Routemaster, Highwire, Cluster)



D.A.V.E THE DRUMMER ( Hydraulix, Apex, Bound, Goodfellas)



ANT (Powertools, Jerk, Cluster, Smitten, Stay Up Forever)



DDR ( Hazchem, C.H.O.S.H, Cluster, Stay Up Forever)



RACKITT ( www.thevinylvixens.com , www.kinetec.co.uk , Stay Up Forever)



CARL HENDRICKSE ( Audio Pancake, Smitten, Routemaster)



MISS DAISY ( www.thevinylvixens.com , Malfaiteurs Collective)



ZEBEDEE ( Restless Natives, Organgrinder, Stay Up Forever)



GERALDINE ( www.thevinylvixens.com , Body Art Form, Apex)



JEROME (Don't, Groove Asylum, Ugly Funk, Trackheadz)



SARAH F.A.B ( www.thevinylvixens.com , Stay Up Forever)



polsh support :



WOJTI / freetek - Lodz/



PISAR / hard party - Piotrkow/



NORF / audio.orgy - Wroclaw/



DAVE / tekno kolektyw - Torun/



4HT / red orange - Katowice /



BARTECH / absurd squad - Krakow/



FUKKTRY / absurd squad - Krakow/



NYX / red orange - Katowice/



OLIFFKA / aft collective - Brzeg Dln/



MISS ACRAE / Rzeszow/



BEERHOUSER / the rhythm brothers rec./wet floor/olsztyn/



MARTIN SHAFT /kolobrzeg/



OPTYMIST /Horyoznt/Tribaseline/?widnik/



EDD / warszawa/



SIN PRO /twelve inches/ tarnow/



AFRO /trojmiasto/



RADIATOR /radom/



scena 2



drum and bass/old skool/breakbeat UK



Devious D (Raindance, One Nation)



Desert Rat (RAW)



Phil decked (Dekked, Ruud Awakening 104.3fm



B-storm (D Storm)



A-storm (D Storm)



Mr Aardvark



Dj insane (Lego, D Storm)



Potless pack (Iffe Sounds, Undercover stage, Fubar) T.B.C.



Demonik (On Tik, Iffe Sounds)



Deadlock (Ruud Awakening 104.3 FM) T.B.C.



The Reverend (Hekate)



polish support :



PUSH / lazy bitches / absurd squad - Krakow/



NITROGEN TH / absurd squad/











PURE UNDERGROUND © 2005


ich tez mnozna wyroznic :P :P :P :P :twisted: :twisted: :twisted:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sie 2005, o 12:09 
Offline
Pocz?tkuj?cy
Pocz?tkuj?cy

Dołączył(a): 23 sie 2005, o 00:24
Posty: 13
Lokalizacja: centrum
AL JARREAU jest laureatem kilku Grammy Awards i bodaj najpopularniejszym jazzowym wokalist? ostatnich lat.

Jego album "Tenderness" sta? si? bestellerem jazzu i muzyki popularnej. Poczucie rytmu, swing i funky oraz zabawa jest dla wokalisty czym? tak naturalnym, jak zabawa g?osem. Jego wersje "Summertime", "Spain" oraz "See, See Rider" umiejscawiaj? jego wokalistyk? i kunszt estradowy na samym szczycie.

Jarreau ?piewa? zacz?? jeszcze jako dziecko, wiele lat jednak musia?o up?yn??, zanim ?piewanie sta?o si? jego zawodem. Pierwsze jego powa?ne zaj?cia przez wi?ksz? cz??? lat 60. nie by?y zwi?zane z muzyk? (z wykszta?cenia jest doktorem psychologii), ?piewa? jednak okazjonalnie w tym samym czasie w ma?ych klubach Zachodniego Wybrze?a, a kolejne odnoszone sukcesy zadecydowa?y o zmianie planów. W po?owie lat 70. zacz?? by? postaci? znan? w USA, wkrótce te? dzi?ki p?ytom i trasie po Europie znacznie zwi?kszy?a si? liczba jego odbiorców. Jarreau reprezentuje bardzo wyszukany rodzaj wokalu zwany "scatem".

W jego ?piewie mo?na doszuka? si? wielu wp?ywów, cz??? z nich jest wyra?nym nawi?zaniem do stylistyki Jona Hendricksa. Szeroki wachlarz wp?ywów sprawia, ?e z jednej strony trudno jest zaszeregowa? Jarreau do konkretnego gatunku muzyki (np. jazzu), z drugiej za? - przysparza mu tak?e wielbicieli muzyki popularnej. Jarreau odnosi wi?ksze sukcesy komercyjne od innych jazzowych wokalistów, a od lat 70. i 80. cieszy si? akceptacj? ze strony m?odzie?y optuj?cej za koncepcj? fusion we wszelkich odmianach popu. "?piewanie jest dla mnie czym? naturalnym - mówi Al Jarreau, etatowy laureat presti?owych ankiet i klasyfikacji - chocia? pocz?tkowo interesowa?em si? bardziej moj? karier? naukow?. Nie s?dzi?em, ?e w?a?nie jazz stanie si? moj? recept? na ?ycie".

_________________
shake it til the moon becomes the sun...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sie 2005, o 12:25 
Offline
Wierszokleta
Wierszokleta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2003, o 13:58
Posty: 160
The Rolling Stones!

_________________
http://www.thecrunch.com.pl
http://www.myspace.com/thecrunchpoland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sie 2005, o 22:22 
Offline
Pisarz
Pisarz

Dołączył(a): 15 mar 2005, o 14:48
Posty: 616
Kilka slow o KOSHEEN

Kosheen to brytyjskie trio, które potrafi pogodzi? w muzycznych dokonaniach drum'n'bas-owe, taneczne rytmy z emocjonalnym ?piewem wokalistki, rockow? werw? i klimatem Bristolu. Jak wiadomo, Bristol zapisa? si? na kartach muzyki ?wiatowej jako miasto rodzinne takich muzycznych jak osobowo?ci, jak: Massve Attack, Portishead, Tricky, Roni Size, Kosheen, pod??aj?c w pewien sposób ich tropem, próbuj? na swoich albumach po?aczy? przebojowe brzmienie z pewn? dawk? eksperymentów. "Japo?skie sformu?owania 'ko' i 'sheen' znacz? odpowiednio 'nowe' i 'stare', co w doskona?y sposób okre?la nasz stosunek do muzyki. W naszych kompozycjach wykorzystujemy tradycyjn? struktur? piosenki opart? na gitarach, a nast?pnie mieszamy to z nowoczesnym brzmieniem perkusji" - wyja?nia genez? nazwy zespo?u Darren Decoder.
Zespó? zosta? za?o?ony w 1998roku przez Markee'a Substance'a (w?a?ciwie Mark Morrison), Darrena Decodera (w?a?ciwie Darren Beale) i Sian Evans. Mark pochodzi ze Szkocji, Sian z Walli a ich drogi skrzy?owa?y si? w rodzinnym mie?cie Darrena, jakim jest Bristol. Ka?dy z nich przeszed? inn? drog? muzyczn?. Sian udziela?a si? w organizacjach ekologicznych, wieczorami pisa?a piosenki do szuflady. Darren po okresie grania w punkowych kapelach, znudzony gitarowym graniem, pozna? przysz?ego za?o?yciela Portishead - Georga Barrowa i pod jego wp?ywem zainteresowa? si? elektronik?. Mark fan Stone Roses, po?kn?? klubowego bakcyla i wraz z Darrenem zacz?? gra? DJskie sety. Kiedy panowie spotkali Sian, mieli ju? na koncie sporo produkcji klubowych i dojrzeli do za?o?eni formacji, która by w pe?ni przekaza?a ich pojmowanie muzyki. Debiutancka p?yta "Resist" to spory sukces grupy. Prawie milion sprzedanych egzemplarzy, koncerty dla ?wier? miliona ludzi na 144 wyst?pach w 33krajach. Formacja potrafi?a po??czy? na swojej pierwszej p?ycie rockowo-popowe konstrukcje piosenek z mi?o?ci? do nowych brzmie?, opartych g?ównie na silnie pulsuj?cym drum'n'bassie. Zaowocowa?o to paroma przebojami z "Hide U" na czele. Utwór ten wygra? w 2001 roku par? presti?owych podsumowa? na piosenk? roku.
To, co odró?nia Kosheen od typowych tanecznych zespo?ów, to fakt, ?e ich kompozycje doskonale sprawdzaj? si? na koncercie. Cz??? z nich bowiem zosta?a stworzona na gitarze i poprzez to mo?e by? wykonana nawet w wersji unplugged. Ich osobne brzmienie zapewnia te? bardzo emocjonalny styl ?piewania wokalistki. Je?li doda? do tego naturaln? sk?onno?? do melodii, muzyka Kosheen jawi si? jako pomost pomi?dzy muzyk? taneczn? a popow?. Eksperymentalne nacechowanie dodaje jej jeszcze alternatywnego pazura.
Ich drugi album ("Kokopeli", 2003) jest naturaln? konsekwencj? ich cz?stego koncertowania. Elektronika ust?pi?a troch? miejsca gitarom. "My?l?, ?e to p?yta mroczniejsza i mocniejsza ni? poprzednia - opowiada Darren - i przede wszystkim du?o bardziej osobista. Jest na niej wi?cej gitar, ale na pewno nie standardowy album rockowy. Zebrali?my wp?ywy rocka oraz wielu innych gatunków i stworzyli?my co? zupe?nie innego". Nazwa albumu "Kokopeli" zosta?a nadana na cze?? pó?nocnoameryka?skiego, india?skiego symbolu p?odno?ci, indywidualizmu i muzyki. Zwrócenie si? w stron? folku nadaje drugiej p?ycie Kosheen szlachetne tony, które po??czone z intymnymi tekstami Sian (która traktuje pisanie tekstów, jako swego rodzaju psychoterapi?) daje po raz kolejny efekt muzyki nagranej prosto z serca. "Dochodz? do wniosku, ?e jeste?my zupe?nie inni ni? wszystkie zespo?y wokó? nas - deklaruje Markee - mo?emy wej?? na scen? i zabrzmie? zupe?nie jak rockowy band. Ale potrafimy te? nie?le ruszy? ludzi podczas grania klubowego. Chcemy gra? na najwy?szych obrotach w najró?niejszych warunkach. warunkach tym sensie jeste?my totalnie zach?anni".


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sie 2005, o 16:15 
Offline
Pisarz
Pisarz

Dołączył(a): 15 mar 2005, o 14:48
Posty: 616
:o BLACK SUN EMPIRE :o

Black Sun Empire jest did?ejsko- producenck? formacj?, powsta?? w Utrecht w Holandii. Jej twórcami s? René Verdult, Milan Heyboer i jego m?odszy brat Micha Heyboer.
Ta trójka robi?a razem muzyk? ju? od 1993 roku. Po licznych eksperymentach z ró?nymi stylami, w 1997 roku znale?li swój muzyczny kierunek, czego rezultatem by?o powstanie Black Sun EmpireJ. Najsilniejszy wp?yw na ich twórczo?? mia?y ci??kie produkcje z wytwórni No U-Turn, Prototype i Virus. Od tego czasu BSE skupili si? g?ównie na drum’n’bass.

Po tych wydarzeniach ch?opaki zacz?li nagrywa? demówki i wysy?a? je do niemieckich wytwórni, czego efektem by?o wydanie w 1999 roku kawa?ków Skin Deep i Voltage, przez rotterdamskie studio, na p?ycie Piruh. Nast?pnie wydali p?yt? Piruh003 z kawa?kami The Silent i Bombrun i równocze?nie nawi?zali wspó?prace z niemieck? wytwórni? prowadzon? przez DJ Esta.

W czasie gdy sprzeda? tych produkcji sz?a doskonale, BSE stwierdzili, ?e chc? jeszcze wi?cej. Wys?ali swoje nagrania do wytwórni w Wielkiej Brytani, domu drum’n’bassJ Nie trwa?o d?ugo zanim DJ Trace nawi?za? z nimi wspó?prace i przy??czy? BSE do swojej gigantycznej wytwórni DSCI4. Bad Company zadzwonili do nich kilka dni pó?niej, ale by?o ju? za pó?no...J

Pierwszym efektem wspó?pracy z DSCI4 by? remix Mutationz. Powsta? on w oparciu o Mutattionz EP. Po tym, dwa kawa?ki BSE Firing Squad i Radioation zosta?y wydane na p?ycie Trace’a “23 degees from vertical”, gdzie umieszczone by?y tak?e kawa?ki Matrix’a, Optical’a & Ed Rush’a, Kemal’a & Rob’a Data, Marcus’a Intalex’a, Technical Itch, Stakka & Skynet i oczywi?cie Trace’a. Zaraz po tym BSE wydali nast?pny album nak?adem DSCI4 zawieraj?cy Smoke, Asphyxiation, Geiger i 1-800 Contact. W tym czasie ch?opaki zrobili te? remix dla SKC (Recharcher) i dla Technical Itch (Telekinetic).

Gdy z ca?ego ?wiata zacz??y dochodzi? do nich pozytywne reakcje, zdecydowali si? za?o?y? w?asne studio „ Black Sun Empire Recordings”. Pierwszy efekt ich samodzielnej pracy to wydana w pa?dzierniku 2002 roku p?ytka zawieraj?ca weso?y kawa?ek The Rat i ci??ki, techniczny B’Negative.

Szukaj?c nowych talentów BSE zauwa?yli obiecuj?ce twarze w USA (Benjie z LA i ICBM z Florydy) i w Oslo, gdzie poznali Rawthang’a, który pocz?tkowo by? ma?o zainteresowany typow? dla BSE mieszank? wokalu i ci??kiego basu. Muzyk? BSE tworzy?a sta?a ekipa, wspierana przez: Ed Rush’a, Fierce’a, Tech Itch, Trace’a, Kemal’a, Skynet, Dylan’a, Grooverider’a, Friction & Cause4Concern i z USA: Dieselboy’a, AK1200 & Hive’a.

Co 2-3 miesi?ce ukazywa?y si? nowe produkcje BSE, a ich reputacja ros?a. Wnosili co? nowego w wielu stylach, od funky przez techno po ci??kie darksajdowe rytmy. Regularnie wyst?powali w Europie, czasem w Stanach, a nawet w Rosji.

Kiedy BSE rozejrzeli si? po swoim rodzinnym mie?cie stwierdzili, ?e drum’n’bass tam praktycznie nie istnieje wi?c zdecydowali si? na rozpocz?cie cyklicznych imprez „Blackout”, które w szybkim czasie sta?y si? bardzo popularne i przyci?ga?y masy ludzi na Stare Miasto w Utrecht. Nawet ludzie z innych miast ( nie pomijaj?c innych krajów) przyje?d?ali by pobawi? si? na tej odbywaj?cej si? dwa razy w miesi?cu imprezie.

Pierwsza po?owa 2004 to dla BSE turne po Europie. Odwiedzili m.in. : Niemcy, Szwecj?, Austri?, Hiszpani?, W?gry, Portugali?, Grecj?, Bu?gari?, Belgi?, Holandi?, Francj? i oczywi?cie Wielk? Brytanie. Dalsze wyprawy do USA i Australii odby?y si? latem 2004.

BSE przygotowuje wiele obiecuj?cych projektów, jak np. remixy kawa?ków: The Rat i B’Negative, wspó?pracuj? z Cause 4 Concern i wiele, wiele innych.

--------------------------------------------------------------------------------------
Dyskografia:
Black Sun Empire - Skin Deep Piruh 001
Black Sun Empire - Voltage Piruh 001
Black Sun Empire - Bombrun Piruh 003
Black Sun Empire - The Silent Piruh 003
Black Sun Empire - Firing Squad DSCI4LP01
Black Sun Empire - Radiation DSCI4LP01
Black Sun Empire - 1-800-Contact DSCI4EP02
Black Sun Empire - Smoke DSCI4EP02
Black Sun Empire - Asphyxiation DSCI4EP02
Black Sun Empire - Geiger DSCI4EP02
Black Sun Empire - Vessel AND005
Black Sun Empire - Fragment AND005
Black Sun Empire - Gun Seller TRANSPARENT
--------------------------------------------------------------------------------------
Discography BSErecordings:
Black Sun Empire - The Rat BSE001
Black Sun Empire - B’Negative BSE001
BSE vs Concord dawn - The Sun BSE002
Rawthang - Epilogue BSE002
Rawthang - Epilogue VIP BSE003
ICBM - The Pursuit BSE003
Black Sun Empire - Stone Faces BSE004
Benjie - Ai BSE004
Rawthang - Scorned BSE005
Benjie - Ai (Rawthang Rmx) BSE005
--------------------------------------------------------------------------------------
Remixes:
DJ Trace - Mutationz III (BSE Rmx) DSCI4EP01
Tech Itch - Telekinetic (BSE Rmx) TIP007 (Penetration)
SKC - Recharger (BSE Rmx) NERVE005
Sinthetix - Cryogenic (BSE Rmx) DSCI4
Eye-D - Unicorn (BSE Rmx) CITRUS 009
Typecell - Bad Illusion (BSE Rmx) PROTOGEN
--------------------------------------------------------------------------------------


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 wrz 2005, o 02:40 
Offline
Pisarz
Pisarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2002, o 19:55
Posty: 740
Lokalizacja: Radom/WaWa
co tu du?o mówic: Panie i Panowie, legenda: BoB Marley




Urodzi? si? we wsi Ninie Maile nieopodal Saint Anns na Jamajce. Jego ojcem by? bia?ym oficerem armii brytyjskiej a matka jamajsk? wie?niaczka (Cedella Booker).Matka ?piewa?a w chórze ko?cielnym - by? mo?e w?a?nie z krwi? matki przesz?a w niego fascynacja muzyk?. Stamt?d przeniós? si? do stolicy Jamajki - Kingston. Niestety nikt z rodziny nie móg? znale?? pracy. Tak wi?c przenie?li si? do Trenchtown - dzielnicy slumsów. Tam jako kilkunastoletni spawacz postanowi? za?o?y? zespó?. Mo?e ju? wtedy czu? , ?e muzyka stanie si? jego w?asn? legend? , któr? stworzy ?



W 1962 roku nagra? swój pierwszy singiel "Judge Not". Nagra? go w studiu Leslie Kong'a , gdzie trafi? dzi?ki Jimmowi Cliffowi.Nagrania realizowane przez Clementa Dodda "Put It On", "Ten Commandments" oraz "Love And Affection" ,a szczególnie utwór, który gloryfikowa? zdesperowanych chuliganów i uliczników, dzikich i swobodnych na ulicach slumsów Kingston cieszy? si? uznaniem . Utwory te znane dzi? z licznych reedycji, bootlegów oraz mniej lub bardziej piracko wydawanych sk?adanek, przez wielu pisz?cych histori? ?ycia i kariery Boba Marleya uznawane s? za pierwsze w jego fonograficznym dorobku.



W nied?ugim czasie za?o?y? grup? wokaln? pocz?tkowo ?piewa? wy??cznie z O’Rileyem Livingstonem (Bunny Wailerem) . Po pewnym czasie do??czyli do nich Winston Hubert McIntosh ( xywka Peter Tosh) , Junior Braithwaite oraz jedyna kobieta wówczas w zespole - Beverly Kelsc .W 1963 roku nazwali si? "The Wailing Wailers " (wyjce).W kwintecie wyst?powali i nagrywali do roku 1966, kiedy to grup? opu?cili Braithwaite i Kelso. Przez cz??? roku 1966 nagrywali bez Boba Marleya, który przebywa? wtedy w USA. W lutym 1966 roku Bob Marley po?lubi? Rit? Anderson i przeniós? si? do Delaware (pracowa? tam jako kelner, asystent w laboratorium, kierowca wózka wid?owego na nocnej zmianie w magazynie oraz monter w fabryce Chryslera).Zagro?ony poborem do wojska i wys?aniem na wojn? do Wietnamu, Bob Marley powróci? na wysp?. W kwietniu 1966 roku na Jamajk? przyjecha? król Etiopii - Hajle Selajse I - od tamtego czasu Marley zacz?? zamieszcza? przes?ania Rastafaria?skie w swoich tekstach . Po pewnym czasie Bob i przyjaciele za?o?yli grup? i wytwórni? Wailing Soul , w której wydali sze?? nowych singli , na których muzyka ich by?a ju? bardziej samodzielna.17. 10. 1968 r. Rita Marley urodzi?a syna Davida "Ziggy'ego" ( w tym roku Bob po raz ostatni obci?? w?osy).



W po?owie lat 70 - tych Bob Marley zamieszka? wraz z rodzin?, przyjació?mi i muzykami w domu, b?d?cym w?asno?ci? Chrisa Blackwella. Mie?ci si? on na Hope Road w Kingston na Jamajce. Chris Blackwell, Brytyjczyk urodzony i wychowany na Jamajce, producent, menad?er i wydawca, szef i w?a?ciciel Iland Records ( na pocz?tku lat 70 - tych uchodzi?a ona za niezale?ne wydawnictwo, gdy? nie stanowi?a konkurencji dla wielkich koncernów p?ytowych takich jak CBS, EMI czy Pollydor), kierowa? dzia?alno?ci? swej firmy z ma?ego biura na Neasden. Jednak dom przy Hope Road stanowi? jego "Kwater? g?ówn?". Tutaj te? ustalono plan "podboju" muzycznego rynku przez muzyk? reggae. Nic wi?c dziwnego, ?e skoro sta?o si? to za spraw? Boba Marleya - on w?a?nie zamieszka? w tym domu, zwanym "Iland House". Po drobnych naprawach, przebudowie i przemalowaniu na czerwono, zielono i z?oto, po zamianie jednego z pokoi na studio nagra?, a innego na sal? prób dom ten wraz z otaczaj?cym go ogrodem sta? si? miejscem wspólnoty Rasta. Zamieszka?o w nim równie? wielu m?odych dreadmanów, przedtem bezsensownie wa??saj?cych si? po ulicach Kingston Naj?wiatlejsi z nich stanowili przyboczn? gwardi? Marleya , za? pod wodz? Alana Skilly Cole'a tworzyli grup? zwan? "House of Dread" - "Dom trwogi". Lecz poniewa? szef tej grupy ("przyjazdny olbrzym", jak pisa? o nim Stephen Davis), Alan Skilly Cole, by? profesjonalnym futbolist?, jednym z najlepszych jamajskich pi?karzy, "House of Dread" nie by?a to grupa muzyczna, w której grywa? Bob Marleya , lecz dru?yna pi?karska. Stephen Davis, odwiedzaj?c "Island House" w zimie, na pocz?tku 1976 roku pisa?, ?e Marleya zwykle mo?na by?o odnale?? w holu wielkiego domu, graj?cego w ping - ponga, którego rytm jest bardzo zbli?ony do reggae.



W tym?e domu, pa?dzierniku 1976 roku pojawili si? wys?annicy PNP (People's National Party), b?d?cej wówczas u w?adzy - Ludowej Narodowej Partii Michaela Manleya. Bob zaprosi? ich do swego biura, które mie?ci?o si? na pi?trze domu. Przybysze zadawali Marleyowi szereg pyta?, tak, ?e pocz?tkowo rozmowa, która pó?niej przerodzi?a si? w dyskusj?, przybra?a ostateczn? form? przes?uchania. W ko?cu pad?o pytanie, czy w buduj?cym si? demokratyczno - socjalistycznym kraju, jaki mia?a sta? si? Jamajka (w przypadku gdyby wybory powszechne wyznaczone na 16 grudnia wygra? Michael Manley), czy w tym nowym spo?ecze?stwie Bob Marley chcia?by widzie? siebie jako "dread - capitalist" - wzbudzaj?cy gniew i trwog? kapitalista? W rezultacie za? chodzi?o ,o to, czy nie da? by darmowego koncertu, opatrzonego tytu?em "U?miechnij Si? Jamajko", który mia?by si? odby? 10 grudnia. ?adnej polityki - tylko sama muzyka - mia? si? wyrazi? jeden z rozmówców. A wszystko w celu obni?enia czy roz?adowania napi?? spo?ecznych, które ogarn??y wysp? w okresie poprzedzaj?cym wybory. Wcze?niej kilku nieznanych ludzi przysz?o do Marleya po pieni?dze i wyci?gn??o pistolety, kieruj?c je w stron? Boba (co? na co przedtem nikt nie ?mia? si? wa?y?). Lecz Marley patrzy? na nich tak d?ugo, a? nie zacz?li si? poci? i niespokojnie kr?ci? w miejscu; i odeszli schowawszy pistolety "wiedzieli bowiem, ?e s? naznaczeni". Propozycja wys?anników PNP zosta?a przyj?ta.Bob zgodzi? si? na koncert. Gdy przyjaciele próbowali odwie?? go od tego zamiaru, mówi?c, ?e nie jest to dobry pomys?, wówczas Bob powiedzia?: Musz? to zrobi?, w?a?nie teraz musz?. Smile Jamajca (U?miechnij Si? Jamajko) - tytu? ten mia? akcentowa? narodowe zjednoczenie i harmoni?. Tak widzia? to Bob Marley . Po rozmowie wróci? wi?c z "Wailersami" do studia i na poczekaniu nagra? i zrealizowa? singla, opatrzonego tym w?a?nie tytu?em.



Wkrótce po Wielkim Wyj?ciu uznany zosta? za klasyka jamajskiej ska i reggae, za? jego kompozycje, nawet te najwcze?niejsze, zyska?y rang? standardów. Nie by?o chyba w tamtych czasach zespo?u, zarówno na Jamajce, jak i poza wysp?, który nie mia? by w swym repertuarze utworów Boba Marleya.



3 grudnia 1976 r. dosz?o do próby zamachu na jego ?ycie, kiedy siedmiu napastników z broni? wpad?o do domu artysty w Kingston, rani?c Marleya, jego ?on? i mened?era Dona Taylora. W konsekwencji artysta na 18 miesi?cy przeniós? si? na Floryd?, gdzie powsta?a cz??? albumu Exodus. Tam te? po wykryciu komórek nowotworowych usuni?to mu palec u nogi, informuj?c media, ?e odniós? kontuzj? graj?c w swoj? ulubion? pi?k? no?n?.



?wiatow? s?aw? zapewni?y piosenki wydane na pochodz?cej z 1977 roku "Exodus". Kolejnym sukcesem by?a "Kaya" z 1978, zawieraj?ca kompozycje o mi?o?ci. Po nich kolejne rewelacyjne kr??ki "Babylon By Bus" i "Survival". Zarejestrowana na niej "Zimbawe" sta?a si? pie?ni? afryka?skich bojowników w wolno??. W tym te? roku ujrza?a ?wiat?o dzienne ostatnia p?yta The Wailers z Bobem - "Uprising".



W kwietniu 1978 r. Marley wyst?pi? na koncercie w Kingston, w czasie którego doprowadzi? do symbolicznego pojednania liderów dwóch wojuj?cych ze sob? partii politycznych. Zespó? wyruszy? potem na ' gigantyczne tournee po Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Japonii, Australii i Nowej Zelandii. Pochodz?cy z 1979 r. album Survival spotka? si? z bardzo ciep?ym przyj?cicm i odniós? tak?e spory sukces w Afryce. Pochodz?cy ze? utwór "Zimbabwe" doczeka? si? wielu wersji w wykonaniu afryka?skich artystów. 17 kwietnia 1980 r. Marley wyst?pi? na koncercie w Salisbury w Zimbabwe (tu? po uzyskaniu przez ten kraj niepodleg?o?ci), gdzie zagra? dla 40-tysi?cznej publiczno?ci, w?ród której znale?li si? brytyjski nast?pca tronu ksi??? Karol i prezydent Mugabe. Jednak latem 1980 r. Nowotwór znów da? zna? o sobie, gdy artysta zas?ab? podczas joggingu w nowojorskim Central Parku. Po tym incydencie przerwano ameryka?sk? tras? formacji, chocia? Marley wyst?pi? jeszcze tego samego wieczoru w Madison Square Garden.



Rozpocz?li mocno 90 - minutow? wersj? swego programu. Bracia Barrettowie przyspieszyli rytm tak, ?e Bob do?? szybko si? zm?czy?. Jego g?os brzmia? lekko chrapliwie w "Natural Mystic", lecz poprawia? si? w miar? jak zespó? nasyca? swoj? muzyk?, od "Positive Vibration", przez "Them Belly Full", a? do "Crazy Baldheads". Taniec Boba by? troch? mniej rozproszony, ni? zwykle. Wszystko rozkr?ci?o si? coraz bardziej. Bob za?piewa? bardzo mocno "War", "No More Trouble", "Zimbabwe", "Zion Train", "No Womman No Cry" a w drugim finale "Jamming" i "Exodus". Po kilku minutach niezwykle entuzjastycznego i ?ywio?owego aplauzu, "Wailersi" ponownie zjawili si? przed publiczno?ci?. Bob sam z gitar? przedstawi? "Redemption Song". Na zapleczu sceny, w?ród uczestników owego turnie, w chwili zapanowa? nastrój chwytaj?cy za serca ze wzruszenia. Niektórzy zacz?li p?aka?. T? cz??? koncertu zako?czy?y utwory "Comming From The Cold" i "Could You Be Loved". Zespó? opu?ci? scen?, lecz Bob chcia? gra? jeszcze. Tak wi?c wrócili i zagrali "Is This Love" i "Work". To by? ostatni utwór, jaki przedstawi? na scenie Bob Marley .
Tak wygl?da? ostatni koncert Bob Marley opisany przez Stephena Davisa
Odby? si? 23 wrze?nia 1980r. w Pittsburgu.Po koncercie Bob Marley poddany zosta? badaniom lekarskim, które ujawni?y raka p?uc i ?o??dka oraz wielki guz w mózgu. 8 pa?dziernika na drugi dzie? po badaniach, radiostacja WLIB poda?a, ?e Bob Marley zosta? przyj?ty do szpitala Sloan - Kettering, na oddzia? chorych na raka. Lekarze dawali Marleyowi jeszcze dwa do trzech tygodni ?ycia. Wobec tak pesymistycznych rokowa? i w oczekiwaniu ?mierci, Bob Marley uleg? presji rodziny i przyst?pi? do Ortodoksyjnego Ko?cio?a Etiopskiego. Przez ca?y poprzedni rok matka Marleya, Cedella Booker usi?owa?a nak?oni? go, aby przyst?pi? do Ko?cio?a, lecz Bob odmawia?, mówi?c: Jestem ochrzczony przez ogie?. Teraz, b?d?c przekonany, ?e zosta?y mu tylko dwa tygodnie ?ycia, zgodzi? si? na chrzest i przyst?pienie do Ortodoksyjnego Ko?cio?a Etiopskiego.



Ceremonia odby?a si? w hotelu "Wellington", a przyst?pi? do niej Bob Marley , Jego ?ona Rita , oraz ich dzieci. Przewodniczy? ceremonii Arcybiskup Abouna Yesehaq. Bob Marley otrzyma? wówczas imi? Berhane Sellasje, co znaczy "?wiat?o ?wi?tej Trójcy".Symbolika tego imienia ujawnia si?, ilekro? si?gamy do nagra? Boba Marleya . Niemal ka?de z nich roz?wietlane jest ?wiat?em darów Ducha ?wi?tego i Bo?ej inspiracji. Zmar? tam 11 maja 1981 roku. 21 maja Boba Marleya pochowano w St. Ann's podczas ceremonii z honorami nale?nymi g?owie pa?stwa.W stolicy otworzono Centrum im. Boba Marleya. Przed budynkiem znajduje si? jego wielki pomnik. Kingston sta?o si? miejscem pielgrzymek rastafarian ze Stanów Zjednoczonych i Europy. Wszyscy chcieli odwiedzi? s?ynny dom przy 56 Hope Road, gdzie mieszka? Marley i gdzie mie?ci?o si? jego studio muzyczne Tuff Gong. Bob sta? si? obok Garveya bohaterem narodowym Jamajki. Jego misja zosta?a spe?niona "Bob U did your Job" - jak ?piewa? pó?niej jego wielki przyjaciel Jimmy Cliff.



Dla upami?tnienia trzeciej rocznicy ?mierci artysty wytwórnia Island wyda?a sk?adankowy album Legend, który do dzi? utrzymuje si? na brytyjskiej Li?cie przebojów.



W uznaniu zas?ug, jakie poczyni? dla pokoju ?wiatowego przedstawicieli narodów Afryki przy ONZ przyznali mu Medal Pokoju ONZ.Tu? przed ?mierci?, w kwietniu, przyznano mu jamajski Order Zas?ugi, odebrany w imieniu artysty przez syna - Ziggy'ego.


No i jeszcze pare cytatów:
" Musz? wam jedno o sobie powiedzie?. Wyros?em w ?wiecie uprzedze? rasowych. Mój ojciec by? bia?y, moja matka czarna... a ja ot taki pó?krwi. Nigdy do ko?ca nie uto?sami?em si? z ?adn? z tych ras, ani bia??, ani czarn?. Jedyn? prawd? jest Bóg . On mnie stworzy? na swe podobie?stwo, on chcia? bym nosi? w sobie bia?? i czarn? krew. Nigdy nie zna?em swojego ojca. Matka zadba?a o mnie i moj? edukacj? i to ona wys?a?a mnie do szko?y. Jednak ja nosi?em w sobie do?? wiedzy i inspiracji. Gdybym sko?czy? te wszystkie szko?y by?bym teraz sko?czonym idiot?."
* * *
"Cz?owiek jest wszech?wiatem w samym sobie"
** *
"Moj? przysz?o?ci? jest sprawiedliwo??"
* *
"Jestem cz?owiekiem , który przesy?a prawd? przez uszy"
* * *
"Zwyci??am diab?a w imi? mi?o?ci"

* *
"Troch? wina czasami , to wszystko. Spirytus to z?o. Alkohol to z?o. Ziele rozwija"
* * *
"By?em tu ju? kiedy? i znowu przyjd? , ale ta podró? nigdy si? nie sko?czy"
* * *
"Jestem tylko pos?a?cem Jah i wykonuje powierzone mi przez Niego zadanie."
***
"Rum (alkohol) tylko ci? niszczy od ?rodka i zabija, tak samo jak system. System jest przeciwko zio?u, bo ziele czyni ci? niez?omnym. Kiedy palisz zio?o - twoja ?wiadomo?? staje przed tob?. I widzisz j?. Wi?c diabe? nie lubi, jak zawsze jeste? ?wiadomy i robisz porz?dek ze swoim ?yciem. Diabe? wie, ?e wtedy nie b?dziesz robi? g?upot. Tak wi?c zio?o jest uzdrowieniem narodu."
***
" Nie zwracam si? w ?adn? stron?, ani w stron? czarnych ludzi, ani w stron? bia?ych. Wszyscy jeste?my dzie?mi Jah i b?dziemy pami?ta? o tym, niezale?nie od tego, na jakie nas wystawi? próby i jakim nas poddawa? b?d? do?wiadczeniom"
***
"Moja muzyka jest przeciwko systemowi , który nakazuje jak ?y? i umiera?"
"Muzyk? zawsze inspirowa?y nasze przekonania i nasza wiedza. Oraz sposób w jaki dochodzili?my do arkanów tej wiedzy. Muzyka reggae to muzyka o sobie samym. To w?asna historia - o swojej przesz?o?ci i przysz?o?ci."
"Moja muzyka b?dzie wieczna. Mo?e mówi? g?upoty, ale kiedy co? wiemy mo?emy o tym mówi?. Moja muzyka b?dzie wieczna."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 wrz 2005, o 20:42 
Offline
Wieszcz forum
Wieszcz forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 mar 2005, o 15:34
Posty: 2022
Lokalizacja: ?e
Bad Religion - niestety troche tu tego malo, ale ciezko znalezc o tej kapeli cos po polsku :(

Z?a Religia (bo tak brzmi "bad religion" na j?zyk polski) powstala w 1980 roku w Los Angeles.

Za?o?yli j? wokal - Greg Graffin, basista - Jay Bentley, gitarzysta - Brett Gurewitz zwany tak?e jako Mr. Brett oraz perkusista - Jay Lishrout.

Jednak Jay d?ugo sobie nie pogra? bo po jakim? czasie zast?pi? go Pete Finestone. Nim jednak si? to sta?o Gurewitz by móc wyda? p?yty BR za?o?y? ma?? niezale?n? wytwornie - Epitaph. Dzi? jest ona do?? znan? w kr?gach rockowych wytwórni? promuj?c? dobre kapele. To w?a?nie ona wypromowa?a m.in. The Offspring.
Ju? w 2 lata pó?niej wydali swoj? pierwsz? p?yt? - "How Could Hell Be Any Worse?". Ten kr??ek ju? by? pewnym krokiem w karierze zespo?u wzbudzaj?c pewne zainteresowanie.
Znów zmiana w sk?adzie. Pojawia si? basista - Paul Dedona i perkusista - Davy Goldmen.

Natomiast 1983 rok to bardzo dziwny rok dla s?uchaczy Bad Religion :) Wydali p?yt? zupe?nie inn? ni? pierwsza. "Into The Unknown" zawiera?a w sobie nieco rocka psychodelicznego a nawet muzy folkowej! Szczerze mówi?c dla fanów by?o to zaskoczenie i szok.

Potem zacz??y si? problemy - Gurewitz i narkotyki. I kolejne zmiany z sk?adzie: Gurewitza zast?puje Greg Hetson, do??cza równie? basista Tim Gallegos i znów Pete Finestone.
Sytuacj? zmieni? fakt wydania EPka "Back To The Known" znów grupa odzyska?a siln? pozycje i uda?a si? na 3 letni spoczynek.

1988 r. to rok albumu "Suffer" nagranego niemal w pierwotnym sk?adzie.

W 1989 ?wiat?o dzienne ujrza?a p?ytka "No control". Mam j? w swoim zbiorku. Kupi?am j? zaraz po "Agains the grain" i te oba albumy wydaj? si? mi ca?kowicie ró?ne. "No control" jest szybkie, krótkie i typowo punkowe, a "Against" z jeszcze wi?ksz? melodi?, ?adnymi riffami i d?u?sze kawa?ki zawiera ni? 2:30min :)

Ta ta!!! Mamy 1990 rok, na ?wiat przychodzi "Against the grain". To mój pierwszy album BR który dosta?am w swoje ?apki i ??czy mnie z nim wiele. Okrzykni?to zosta? przez wielu najlepszym albumem w ca?ym dorobku grupy. Jest wr?cz cudowny; melodyjny, m?dry, ?wietnie za?piewany i zagrany. Polecam ka?demu.
W 1991 r. wydaj? sk?adank? "80-85" czyli jak nazwa mówi niektóre utworki z lat 80-85 :)

Natomiast w 1992 r. mamy kolejne zawirowania w sk?adzie i Pete'a Finestone'a zast?puje Bobby Schayer. W tym samym roku kapela nagra?a "Generator" o takim nieco do?uj?cym i smutnym klimaciku.
Wydanie w 1993 r. "Recipe For Hate" by?o jedn? z przyczyn przeniesienia si? zespo?u do du?ej wytwórni p?ytowej - Atlantic Records. Nie mog?o by? inaczej - fani zacz?li si? burzy?, krzycze? co? o komercji, zaprzedaniu si? itp...
Jednak zespó? nie zrazi? si? i rok pó?niej wyda? "Stranger Than Fiction". Album ten pokaza?, ?e przej?cie do du?ej wytwórni wcale nie wp?yn??o na muzyk?. Równocze?nie by? to ostatni album nagrany z Gurewitzem. Wola? po?wi?ci? czas swojej ma?ej wytwórni, która wówczas odnosi?a sukcesy za spraw? wydania "Smash" The Offspring.
Jednak kr??? 2 wersje co do powodów opuszczenia Bad Religion przez Gurewitza; pierwszy to wspomniane po?wi?cenie si? dla Epitaph a drugim pono? jest niezadowolenie gitarzysty z kontraktu z Atlantic Records. A na jego miejsce wskoczy? Brian Baker, graj?cy wcze?niej w Minor Threat.
A Bad Religion wydaj? kolejny album w 1995 r. (trzeba mie? zdrowie, by wydawa? co rok nowy album :). Zwie si? on "All Ages" i jest to kolejna sk?adanka najlepszych utworków wydanych do ukazania si? "Recipe For Hate".
1996 - ukazuje si? album "The Gray Race" lecz ju? bez Gurewitza, który w zespole przecie? tak wiele robi?.
"Tested" to pierwsza p?ytka koncertowa Bad Religion wydana po "The Gray Race". W sumie ca?kiem fajna.

1998 rok przynosi nam "No Substance" równie? bardzo dorby album. A w dwa lata pó?niej ukazuje si? "The New America".

Mamy rok 2002 i niedawno narodzi?o si? najnowsze dziecko Bad Religion - "The Process of Belief" wydany z niezapomnianym Gurewitzem. Wyd?wi?k tego albumu jest dla mnie powrotem do starszych ju? kultowych albumów.

Obrazek

info z http://badreligion.terramail.pl/index.htm , sorki ale nie chcialo mi sie juz edytowac tego tekstu, wiec jest zerzniety prosto ze strony.

_________________
"?eby j?zyk gi?tki zawsze powiedzia?, co pomy?li g?owa."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 wrz 2005, o 18:54 
Offline
Pisarz
Pisarz

Dołączył(a): 15 mar 2005, o 14:48
Posty: 616
:D MARCUS INTALEX :D [Soul:r. Revolve:R / UK]:

Swoj? twórczo?ci? zmieni? oblicze d’n’b, prezentuj?c jego krystaliczn?, najwy?szej jako?ci form?, trafnie nazwan? Liquid Funk. Muzyk? produkuje nie tylko sam, ale tak?e z St.Files (jego najbli?szy wspó?pracownik), Calibre czy High Contrast. Lista nagra? które ?wiatowa prasa okre?la jako prze?omowe, a w których pojawia? si? Marcus obejmuje "How you make me Feel" (to nagranie katapultowa?o go do ?wiatowej elity!), "Lover", "Barracuda" (wszystkie wspó? produkowane przez St. Files), "3 a.m" (wspó?produkcja „High Contrast) czy chocia?by "Spiritualized" (z Calibre). Marcus solowo b?ysn?? m.in. znakomitymi nagraniami "Outerspace", "Jam Hot", "Zumbar" które wyda?a jego wytwórnia Soul:R. Pomijaj?c wydanie trylogii Soul:ution, wraz z St.Files kilkukrotnie z niebywa?ym efektem zremiksowali nagrania m.in. Solid State "Just a Vision" (od lat dzingiel z tym nagraniem rozpoczyna show w BBC Radio One –Fabio), "Sincere" MJ Cole czy "Midnight" Un-Cut. Styl, klas? i jego niebywa?y kunszt podkre?laj? te? jego kawa?ki wydane przez Metalheadz (niezapomniane "Universe") i Reinforced ("Better Place"). Ko?cz?c prace w swoim Manchesterskim studio, nad longplayem (wraz z Calibre i St.Files), znalaz? czas na wspó?prace z Klute, która zaowocowa?a klasycznym ju? teraz, nagraniem "Make A Stand" (Commercial Suicide). Ca?y czas woja?uje po ca?ym ?wiecie, tego roku dwukrotnie odwiedzaj?c Stany Zjednoczone, a tak?e tak egzotyczne miejscówki jak Chiny, Singapur czy Dubaj. Jak na razie jego ostatni? solow? 12’stk? jest "Afrikaa", wydana oczywi?cie przez jego w?asny label Revolve:r.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 wrz 2005, o 23:37 
Offline
Pisarz
Pisarz

Dołączył(a): 15 mar 2005, o 14:48
Posty: 616
John B (Beta Recordings / UK)

Bezsprzecznie jedna z najoryginalniejszych postaci wspó?czesnego drum’n’bass! Wielki indywidualista, ekstrawagancki innowator, wprowadzaj?cy ca?y gatunek w nowe stulecie! Uwa?ny za kompletnie nieprzewidywalnego superproducenta, umykaj?cego wszelkim próbom szufladkowania. Nowatorski, odwa?ny, nie boi si? eksperymentowa?. W swojej twórczo?ci ??cz?cy w jedno: funk, electro, trance i drum & bass, staj?c si? twórc? najbardziej intryguj?cych albumów d’n’b w ostatnim czasie - wystarczy wspomnie? ‘In:transit’ , 'Visions' czy debiutancki ‘Catalyst’. Niemal wszystkie jego produkcje, nowe utwory czy remiksy wywo?uj? wielk? wrzaw? i uniesienie na rynku. Na ka?d? p?yt? Johna B wszyscy czekaj? z zaparty tchem!
Powszechnie uwa?a si?, ?e odkrywc? jego talentu by? Goldie i wytwórnia Metalheadz, która opublikowa?a jeden z klasyków artysty: Up All Night. Jednak wcze?niej jego nagrania ukaza?y si? w wytwórniach: Creative Source – nale??cej do Fabio (‘Hold It Down’) i New Identity - DJ SS (m.in. album 'Visions'). W drugiej po?owie lat 90-tych John B blisko wspó?pracowa? z inn? legend? sceny Grooveriderem i labelem Prototype. Jego nagrania ukaza?y si? na s?ynnym albumie 'Prototype Years' ('Secrets'), kolejne produkcje to 'Sight Beyond' i 'Fermat's Theorem'. W krótkim czasie niedo?cigniony mistrz John’a B -Grooverider, sam zacz?? inspirowa? si? jego twórczo?ci?! Wielkim wydarzeniem w karierze Johna B by? remiksy kompozycji Blame’a – Music Takes You wydanym przez Moving Shadow. Wysokie notowania artysty potwierdzi? presti?owy magazyn Mixmag publikuj?c w 2002 roku jego mix ‘Trance’n’bass’, który na wiele miesi?cy sta? si? swego rodzaju „wizytówk?”. Dzi? Jonh B w jest w?a?cicielem trzech w?asnych labeli: Beta Recordings, Tangent, Chihuahua i Nu Electro. Ka?dy z nich odzwierciedla jego w?asne gusta muzyczne od liquid funk, elektro do latino, zapewniaj?c mu perfekcyjn? platform? dla rozwijania w?asnych muzycznych eksperymentów. Jego produkcje nie tylko inspiruj? najwi?ksze postacie sceny drum’n’bass, ale wprowadzaj? j? na nowe tory.
Najzagorzalsi fani i wielbiciele Johna B, maj? mo?liwo?? sta?ego kontaktu z artyst? poprzez jego w?asne blogi: http://www.20six.co.uk/john_b

more info:
www.heinekenmusic.pl
www.goodmusic.com.pl
www.neverafter.org


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 wrz 2005, o 21:02 
Offline
Pisarz
Pisarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 wrz 2005, o 18:26
Posty: 505
Lokalizacja: ?adoom
... >GUANO APES< ...

/Sandra Nasic - cudowna kobieta :D/

Pochodz? z Göttingen w Niemczech. Zespó? powsta? w 1994 roku. Na pocz?tku tworzyli go: Stefan Ude (bas), Dennis Poschwata (perkusja) i Henning Rümenapp (gitara). Grali oni hardcore polegaj?cy na walce instrumentów. Ka?dy z cz?onków zespo?u próbowa? swoich si? jako wokalista, niestety z marnym skutkiem. Dennis chc?c zaradzi? problemowi skontaktowa? si? z przyjacielem, który zna? piosenkark? (Sandra Nasic), która nie ba?a si? pój?? na ca?o?? (od spokojnego ?piewu do demonicznego wrzasku). Kiedy spotkali si? z ni? (1994r.) nie mogli uwierzy?, ?e ma tak wspania?y g?os.
W 1996 r. wzi?li udzia? w konkursie "Local Heros" organizowanym przez VIVA TV. Guano Apes zaj?li pierwsze miejsce, które otworzy?o im drog? do kariery. Za wygran? w konkursie nagrali debiutancki album "Proud Like A God". Odniós? on ogromny sukces w Niemczech oraz w innych krajach europejskich m.in. w Polsce. W 1999 roku 28 lutego zagrali koncert w warszawskim klubie "Proxima" podczas którego odebrali z?ot? p?yt?. Po sukcesach odniesionych w Europie przyszed? czas na tras? koncertow? po Stanach Zjednoczonych.
Po d?ugim okresie koncertowania wolne chwile wype?nia? im czas na odpoczynek i na pozbieranie my?li. W koncentracji zespo?u pomóg? wyjazd na wakacje do Danii. Po dwu letnim okresie oczekiwania w 2000r. wydali swój drugi album "Don't Give Me Names". Ca?y wolny czas sp?dzali na na promocji nowego materia?u (koncerty, wywiady itp.). W 2001r. zago?cili po raz drugi na Bizarre Festival w Niemczech graj?c dla ogromnej publiczno?ci. Po koncercie odby? si? czat z Sandr? i Henningiem.
Na pocz?tku 2002 roku pojawi?y si? w Internecie informacje na temat powstaj?cego materia?u na trzeci album Apesów. W sierpniu zagrali koncert z okazji 10-lecia GUN. W grudniu ujrza? ?wiat?o dzienne nowy clip GA "You Can't Stop Me" (zwiastun nadchodz?cego nowego albumu). Od ostatniego tygodnia grudnia do premiery singla "You Can't Stop Me" (13 stycznia 2003) organizowane by?y spotkania na czacie przez bmg.de z cz?onkami zespo?u. 17 stycznia odby? si? koncert Guano Apes w Oberhausen transmitowany na ?ywo w Internecie, na którym zagrali materia? z nowej p?yty.
Po trzech latach oczekiwania 3 lutego 2003 pojawi? si? w sklepach nowy album GA zatytu?owany "Walking On A Thin Line". Muzyka na nim jest dojrzalsza i ostrzejsza od poprzedniego wydawnictwa, za? teksty mo?emy traktowa? jak swego rodzaju "poezj?". Sandra w metaforyczny sposób przedstawia problemy dotykaj?ce nas w codziennym ?yciu. Przez niektórych fanów WOATL jest uwa?any za najlepszy album w ich karierze. Pokazuje on, ?e Apsi stoj? na wysokim poziomie w swojej dziedzinie muzycznej jak? jest "Crossover". Album w samych Niemczech sprzeda? si? w ponad 150 ty? nak?adzie co da?o mu status z?otej p?yty. Z wydaniem albumu rozpocz??a si? du?a trasa koncertowa promuj?ca ten kr??ek. GA odwiedzi?o prawie ca?? Europ?. Na jednym z tych koncertów zosta? zarejestrowany materia? na album "Guano Apes Live". Dok?adniej podczas koncertu w niemieckim mie?cie Köln, który odby? si? 02.05.2003. Premiera tego albumu razem z materia?em video na p?ycie DVD z tego koncertu odby?a si? 20 pa?dziernika 2003.
Rok 2004 by? rokiem spokojnym je?li chodzi o karier? Guano Apes. Zagrali zaledwie kilka koncertów, zosta? wydany box "Single Collection" ze wszystkimi singlami GA, który od 17 maja 2004 by? dost?pny w Polsce. 29 listopada zosta? wydany album "The Best of..." oraz pojawi?y si? zapowiedzi p?yty DVD "Planet Of The Apes" podsumowuj?cej 10-cio letni? karier? GA, która zosta?a wydana 7 lutego 2005.
W 2005 odby?a si? po?egnalna trasa koncertowa z fanami. Wszystkie koncerty mia?y miejsce w Niemczech. Pierwszy koncert odby? si? 05.02.2005 w Leipzig. Na drugim koncercie 6 lutego w Berlinie by?em razem z grup? fanów z Polski (niezapomniany koncert i wra?enia). Po tym koncercie odby?o si? jeszcze pi??, ostatni by? w Braunschweig 20 lutego, który zako?czy? ponad 10cio letni? karier? Guano Apes.
Dennis z ch?opakami zaanga?owali si? w projekt Tamoto, a Sandra w swoj? solow? karier?...

DYSKOGRAFIA:
PROUD LIKE A GOD /my favourite/
DON'T GIVE ME NAMES
WALKING ON A THIN LINE
GUANO APES LIVE
PLANET OF THE APES
+ kilkanascie singli


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 wrz 2005, o 15:07 
Offline
Pisarz
Pisarz

Dołączył(a): 15 mar 2005, o 14:48
Posty: 616
:D HIGH CONTRAST :D

Pod tym pseudonimem ukrywa si? Walijczyk Lincoln Barret, jedna z najwi?kszych gwiazd na ?wiatowej scenie drum’n’bass. W m?odo?ci bardziej zainteresowany filmem, na muzyce skupi? si? po wys?uchaniu „Arabian Nights” J Majika. To z kolei zainspirowa?o go do tworzenia w?asnych nagra?. W 2002 roku, nak?adem renomowanej oficyny Hospital, ukaza? si? jego debiutancki album „True Colours”, który wstrz?sn?? ca?? scen? drum’n’bass. Brzmienie, które doskonale oddaj? singlowe wydawnictwa „Return of Forever” i „Global Love” krytycy okre?lili mianem liquid funk lub te? drum’n’bassowym disco 21 wieku. Jego wysok? pozycj? utwierdzi? drugi album zatytu?owany „High Society”, na którym artysta po??czy? drum’n’bass z samb?, jazzem, bossa nova, 2 step czy hip hop.
High Contrast, którego brzmienie sta?o si? jednym z wiod?cych gatunków w tym nurcie, jest obecnie jednym z najbardziej rozchwytywanych dj-ów i producentów sceny drum’n’bass. Artysta sukcesy przyjmuje na trze?wo. Jest ca?kowitym abstynentem: nie pije, nie pali, , nie je mi?sa i nie za?ywa narkotyków. Za to ?wietnie ta?czy. Nauczy? go ojciec, by?y menad?er Shakin’ Stevensa.
Wi?cej informacji o arty?cie mo?na znale?? na stronie: www.hospitalrecords.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 wrz 2005, o 10:06 
Offline
Wieszcz forum
Wieszcz forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2003, o 22:44
Posty: 3017
Lokalizacja: WD
aphex twin :D

Aphex Twin to pseudonim artystyczny brytyjskiego muzyka Richarda D. Jamesa. Jest to jeden z najbardziej znanych przedstawicieli muzyki elektronicznej.

Richard James urodzi? si? w 1971 roku w irlandzkim mie?cie Limerick. Dzieci?stwo sp?dzi? w Kornwalii. Od wczesnej m?odo?ci zajmowa? si? elektronik?. Jako nastolatek wygra? m.in. konkurs na produkowanie d?wi?ków za pomoc? telewizora i komputera ZX Spectrum. Wcze?nie zaj?? si? tak?e muzyk? i zosta? dj-em, przyjmuj?c pseudonim Aphex Twin. Pierwsza jego cz??? ma pochodzi? od nazwy producenta sprz?tu muzycznego, a druga upami?tnia starszego brata, tak?e Richarda, który zmar? przed urodzeniem muzyka.

Ju? po przenosinach do Londynu James wyda? ogromn? ilo?? muzyki, nagrywaj?c pod wieloma pseudonimami (m.in. jako AFX, Polygon Window, Caustic Window, Bradley Strider, Gak, Power Pill, Dice Man, Blue Calx, Soit-P.P., Q-Chastic). Wraz z Chrisem Cunninghamem kr?ci? tak?e teledyski, w których zwykle pojawiaj? si? zdeformowane twarze ludzi (np. Come to Daddy, Windowlicker).

Pierwszy pe?ny album wydany jako Aphex Twin ukaza? si? w 1992 pod tytu?em Selected Ambient Works 85-92. Zawiera on utwory ?atwiejsze do s?uchania ni? wcze?niejsze kompozycje Jamesa. Legenda mówi, ?e ?ród?em d?wi?ku by?a zwyk?a kaseta, któr? muzyk przes?uchiwa? wraz z przyjació?mi, je?d??c samochodem. Wed?ug innych, przed dotarciem do studia, kaseta znalaz?a si? jeszcze w szcz?kach psa artysty.

Kontynuacja SAW 85-92 ukaza?a si? w 1994. Zawiera kompozycje, w których w centrum zainteresowania twórcy znalaz? sam d?wi?k, nie za? rytm. Sprawia to, ?e kompozycji nie mo?na w ?adnym wypadku wystukiwa? sobie stop?, a dla niektórych mog? by? one nudne. Znacznie bardziej pasuje do nich termin ambient i ?atwiej je powi?za? z muzykami takimi jak Autechre, The Orb i Biosphere. Drugi album Jamesa zosta? przez wielu potraktowany jako satyra na muzyk? ambient, za wzgl?du na minimalizm. Mimo to dotar? do 11. (!) miejsca brytyjskiej listy przebojów.

W 1997 ukaza? si? singiel Come to Daddy.

Aphex Twin jest jednym z najbardziej kreatywnych brytyjskich muzyków ko?ca XX wieku, artysta niezale?ny, sk?onny do prowokacji w swojej twórczo?ci, zarówno muzycznej jak i sztukach plastycznych.

zrodlo: wikipedia

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 paź 2005, o 13:47 
Offline
Powie?cio-pisarz
Powie?cio-pisarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 paź 2005, o 18:02
Posty: 1213
Lokalizacja: z urwiska
to ja zapodam cos o zespole Hunter bo robi na mnie ogromne wrazenie materialy ze strony www.hunter.art.pl
Sk?ad zespo?u
Pawe? "Drak" Grzegorczyk (wokal, gitara, skrzypce, inst. klawiszowe),
Piotr "Pit" K?dzierzawski (gitara, wokal),
Grzegorz "Brooz" S?awi?ski (perkusja, wokal),
Konrad "Saimon" Karchut (gitara basowa),
Micha? "Jelonek" Jelonek (skrzypce, g?osy),


Tam, gdzie b??kaj? si? zagubione dusze, swoje miejsce znalaz? Hunter - zespó?, który zrodzi? si? gdzie? pomi?dzy mazurskimi jeziorami. Swoje przeznaczenie zacz?? wype?nia? w roku 1986, kiedy drogi Paw?a (Drak) Grzegorczyka (gitara) i Grzegorza (Brooz) S?awi?skiego (perkusja) skrzy?owa?y si? ze sob?. Nie by?o w tych narodzinach ?adnej wi?kszej ideologii - ot, jak ka?dy m?ody zespó? za?o?ony w tamtych latach, chcia? gra? heavy metal, a przy tym dobrze si? bawi?.

Geneza nazwy równie? nie wydaj? si? by? skomplikowana:

"Po prostu spodoba?o nam si? to s?owo. W momencie, kiedy nazwa powstawa?a, kompletnie nie zdawali?my sobie sprawy, co oznacza. To by?o na pocz?tku nauki w LO w Szczytnie. "Hunter" by?o s?owem z tytu?u kawa?ka Def Leppard "Die Hard The Hunter" z p?yty "Pyromania", której byli?my z Grze?kiem wielkimi fanami. Dopiero zacz?li?my si? uczy? angielskiego i nie zadali?my sobie trudu, ?eby je t?umaczy?. Po?niej, jego sens troch? mnie rozczarowa?, przyznaj?. Postanowili?my jednak, ?e gdy kto? nas spyta: "dlaczego nazwali?cie si? ?owcy?" - b?dziemy odpowiada?: Jeste?my ?owcy, bo zabieramy bogatym i dajemy biednym... czyli nam samym. W rzeczywisto?ci w momencie wymy?lania nic dla nas nie znaczy?o - po prostu zlepek sze?ciu literek bez ?adnej ideologii" (Pawe? G.)
Z pocz?tku próby odbywa?y si? od rana do wieczora w soboty i niedziele. Pierwszy koncert uda?o si? ch?opakom zagra? w szczytnie?skim MDK-u z okazji 1-ego Maja. Z czasem koncertów zacz??o przybywa?. Od roku 1991 zacz??y si? równie? koncerty w Niemczech, na które ?owcy wyje?d?ali prawie co roku. Oboj?tnie, ile osób si? na nich pojawi?o - 50 czy 800 - to wszyscy zawsze dobrze si? bawili. Zespó? bardzo d?ugo szuka? wokalisty, pojawili si? na krótko Czarek Studnia, Micha? Grzymys?awski. W ko?cu rol? wokalisty przej?? Drak, mimo, ?e bardzo tego unika?, op?tany przez gitar?. Z lat '93-'95 mo?na wyró?ni? wa?niejsze koncerty: Sopot '94 (molo), Mannheim Rock, Mettmann Rock Me, trasa koncertowa obejmuj?ca Mutterstadt, Neustadt, Mannheim, kilka koncertów podczas trasy z Katem (potem jeszcze do tego wrócimy), koncerty z Acid Drinkers, uczestnictwo w fina?ach Wielkiej Orkiestry ?wi?tecznej Pomocy (Pozna?, Olsztyn) etc.
Demówki, które by?y nagrywane w pocz?tkowych latach dzia?alno?ci zespo?u by?y rozprowadzane na koncertach, poczt? pantoflow?. A by?o ich dwie... pierwsza zosta?a nagrana w Szczytnie, w Sali prób, druga za? by?a kompilacj? koncertu w W?gorzewie oraz suity "Requiem" (nagranej w Warszawie, w domowym studiu Wojtka Pilichowskiego, gdzie perkusj? musia? zast?pi? automat). Po jednym z koncertów w Niemczech Hunter otrzyma? propozycj? nagrania p?yty w APN Studio Neustadt GmbH (czy?by koniec ery demówek?).

"Studio by?o zawodowe. Gdy do niego weszli?my, koparki opad?y nam do samej ziemi. Niestety osoby, które tam pracowa?y, okaza?y si? by? kiepskimi fachowcami. Praktycznie sami wszystko nagrali?my i zmiksowali?my (na tyle na ile potrafili?my). By?o bardzo kiepsko." (Pawe? G.)
Nagrania zako?czy?y si? w styczniu '94. Po powrocie do Polski naprawianiem b??dów zaj?? si? Robert Mo?cicki. W studiu nagraniowym S4 w Warszawie jeszcze raz zmiksowa? ta?m? ze ?ladami. Robert nie do ko?ca jednak móg? wp?yn?? na brzmienie "Requiem", ta?my by?y pe?ne niespodzianek, które przyprawi?y go o palpitacje serca, ale i tak radykalnie zmieni? oblicze p?yty (jak na tamte czasy, okoliczno?ci i warunki). Urozmaicone zosta?y partie instrumentalne, niektóre partie wokalne powtórzone, a w "?niwiarzach Umys?ów" pojawi? si? fortepian. Min?? miesi?c prac w S4 i pierwsze dziecko Huntera by?o gotowe, by otworzy? oczy.

W tym samym czasie "Drak" na pó? roku przeobrazi? si? w "Paulo", by zast?pi? przebywaj?cego w szpitalu "Litz?" , w szeregach Acid Drinkers. Kilkana?cie du?ych koncertów, które razem zagrali zosta?o cz??ciowo zarejestrowanych i wyemitowanych przez telewizj? ogólnopolsk? (np. w "Lalamido") i regionaln?. Dzi?ki wspó?pracy z Acid Drinkers coraz wi?cej osób zacz??o my?le?: "Hunter? Co to takiego jest?" i interesowa? si? ma?o jeszcze znan? kapel?. Oto jak "Drak" (tudzie? "Paulo") wspomina tamte pó? roku swego ?ycia:
"By?o bardzo fajne. Fakt, trzeba by?o bardzo du?o pi? J, ale to by?o wliczone w koszta i nie by?o tutaj ?adnych niespodzianek. S? to ?wietni kolesie i bardzo mile wspominam wspó?prac? z nimi. Dzi?ki nim nabra?em du?ego dystansu do tego co robi?. By? to bardzo ciekawy okres mojego ?ycia. Mam zreszt? kaset? video i czasem to sobie z ?ezk? w oku i k?uciem w w?trobie wspominam."

Po wspó?pracy z Acidami trzeba by?o wróci? do swojej w?asnej kapeli. Hunter rozpocz?? tras? promuj?c? "Requiem" (pierwszy etap - Mazury). Potem ch?opaki przy??czyli si? do grupy Kat, z któr? zagrali kilka (wcze?niej ju? wspomnianych) koncertów. Oto co ta trasa da?a Paw?owi:
"Muzycznie szli?my jakby w inn? stron?, tak?e nie by?o tutaj ?adnych punktów wspólnych. Bardzo mi si? podoba?o jak byli nag?a?niani, jak równie? odbiór tekstów Romana Kostrzewskiego. Miejscami s? wprawdzie dla mnie kompletnie niezrozumia?e. ale widzia?em jak ludzie ?piewaj?, jak reaguj? na te teksty i zrobi?o to na mnie bardzo du?e wra?enie. Czasem Romek móg? sobie zupe?nie darowa? ?piewanie, ludzie robili to za niego. Postanowi?em równie? spróbowa? pisa? teksty w j?zyku polskim. Stwierdzi?em, ?e polskie teksty maj? bardzo silny przekaz, maj? bardzo du?? si?? oddzia?ywania. Owszem - jak kto? jest wielkim fanem, nauczy si? i angielskich tekstów... ale je?eli mo?na po polsku, to wola?bym po polsku. W tym okresie ?piewa?em tylko dwa teksty po polsku czyli suit? Requiem i ?niwiarzy Umys?ów i mówi?c szczerze ba?em si?, ?e s? kiepskie i ludzie pos?dz? mnie o grafomani? i demagogi?. Angielskie by?y bezpieczniejsze i pisa?em je szybko (No More Cry powsta?o w 10 minut). Dla porównania ?niwiarze... prawie 2 miesi?ce"

Nast?pnie ?owcy zagrali ok. 10 koncertów na po?udniu Niemiec, po czym wrócili do Polski i koncertowali promuj?c "Requiem" a? do jego ukazania si? w sklepach w grudniu '95. Wydawc? albumu by?a firma Meridian Publishing, za?o?ona na potrzeby zespo?u (trzeba by?o jako? usankcjonowa? sprzeda? p?yt i kaset, dlatego te? Hunter wymy?li? firm? i ch?opcy byli w?asnym wydawc?).
Podczas nagra? "Requiem" i jeszcze przez d?ugi okres czasu Hunter wyst?powali jako trio: Pawe? Grzegorczyk "Drak" (gitara, wokal), na basie Tomek Golijaszewski ala "Fester" oraz Grzegorz "Brooz" S?awi?ski (perkusja).

Wiadomo, ?e ko?o, które zje?d?a z górki, przybiera szybszy obrót ni? mia?oby si? toczy? po prostej powierzchni. Rok 1995 okaza? si? by? dla Huntera pomy?lny. Ich utwory zacz??y pojawia? si? w ogólnopolskich i lokalnych stacjach radiowych, a p?yta "Requiem" doczeka?a si? wielu pochlebnych recenzji w takich pismach jak: "Brum", "Gitara i Bas", "Sztandar M?odych".

Pierwszy teledysk zosta? nakr?cony do utworu "Freedom". Emitowany by? dosy? cz?sto m.in. w "Luzie" (TVP1), "Clipolu" (TVP2 - pojawi? si? tam kilkana?cie razy na ?yczenie telewidzów), w telewizji Polsat i na TV Polonii. Nakr?cony ok. pó? roku pó?niej klip do "Screamin' Whispers" równie cz?sto go?ci? we wcze?niej wymienionych programach jak swój poprzednik.

Po zako?czeniu ka?dego roku media zajmuj? si? jego podsumowaniem. Oczywi?cie Hunter nie móg? by? pomini?ty. W kategorii "Zespó? roku" i "P?yta roku" w podsumowaniu Superexpressu (P?n.-wsch. Polska) w ocenie czytelników znalaz? si? na drugiej pozycji ust?puj?c jedynie Vaderowi. Równie? w pi?mie "Gitara i Bas" w kategorii "Najlepsza p?yta gitarowa roku 1995" zespó? z albumem "Requiem" zaj?? drugie miejsce tym razem ust?puj?c "Infernal Connection" Acid Drinkers, ale wyprzedzaj?c grupy Illusion czy Kobong. Chc?c uhonorowa? zaproszono Paw?a na fina?owy koncert "Gitarowy Top '95", gdzie wyst?pi? u boku Acid Drinkers w warszawskiej Sali Kongresowej.
Muzyk? Huntera sklasyfikowano jako power metal, a sam zespó? okrzykni?to wtedy polsk? Metallik?. Po??czenie ?wietnej realizacji studyjnej z doskona?ym warsztatem muzyków ukazanych na "Requiem" zosta?o docenione przez recenzentów. W ich opiniach cz?sto pojawia?y si? stwierdzenia, ?e muzyka Huntera posiada w sobie niepowtarzalny klimat z ró?norodnymi i oryginalnymi solówkami, i jest to "(...) spontaniczna, czysta energia, która pora?a" i dzia?a zarówno na ludzi pragn?cych ostrego czadu, jak i na tych chc?cych us?ysze? melodi? przenikaj?c? wprost do ich duszy.

W 1996 roku Hunter zagra? przed kilkudziesi?ciotysi?czn? publiczno?ci? podczas Przystanku Woodstock ju? jako kwartet - do kapeli powróci? (jak si? potem oka?e, nie na d?ugo) Robert "Mooha" Ropiak (druga gitara), który w pocz?tkowym okresie istnienia bra? udzia? w nagrywaniu pierwszego dema. W mi?dzyczasie Pawe? zosta? zaproszony do nagrania partii gitarowych w utworze "Pr?d sta?y \ pr?d zmienny" zespo?y T-Raperzy znad Wis?y, b?d?cego swobodnym spojrzeniem na muzyk? metalow? na podstawie AC \ DC.
Mimo tego, ?e Hunter zdo?a? w pewnym stopniu zas?yn?? na polskiej scenie, to nagrywanie nowego albumu odwleka?o si? z roku na rok. Brak wydawcy z prawdziwego zdarzenia zbiera? swoje ?niwo. Jednak?e fani nie zapomnieli o zespole i w plebiscycie zorganizowanym przez "Gitar? i Bas" w 1999 roku na "100 solówek wszechczasów made in Poland" solo do "Freedom" znalaz?o si? na 7 miejscu w ocenie czytelników, co by?o mi?ym zaskoczeniem dla Huntera. W lipcu roku 1999 odby? si? w Gdyni "Gitarowy Top '98", na którym Hunter zaprezentowali swój nowy program w?ród najlepszych polskich gitarzystów. Jednak nie wyst?powali ju? z "Mooh?", z którym drogi rozesz?y si? po koncercie na Wielkiej Orkiestrze ?wi?tecznej Pomocy w Mr?gowie. Jego miejsce zaj?? Piotr "Pit" K?dzierzawski, a na basie zagra? wówczas po raz pierwszy oficjalnie "Saimon". Dlaczego nie "Fester"?

"Wynika?o to z socjalnych problemów. W tym czasie przenios?em z Warszawy do Olsztyna, w którym od d?u?szego czasu mieszka? równie? Brooz, a Tomek z ?odzi nie móg? doje?d?a? trzy razy w tygodniu na próby. W pewnym momencie stwierdzi?, ?e nie chce blokowa? nas i naszych koncertów. Przeszkoli? wi?c naszego ówczesnego technicznego "Saimona" i u?yczy? mu swojego sprz?tu. Nie wynika?o to z tego, ?e nie chcia? z nami gra?, ale po prostu nie móg?, a my z kolei nie mogli?my gra? prób. Od tamtej pory cz?sto jednak bywa tak, ?e jak Tomek przyje?d?a do nas na koncerty to bierze od "Saimona" bas i gra z nami (zazwyczaj "Freedom")." (Pawe? G.)
W sierpniu '99 pojawi? si? wyprodukowany przez jednego z najzdolniejszych polskich producentów i realizatorów Andrzeja Karpa oraz Piotra Zygo, pierwszy zwiastun drugiej p?yty zatytu?owany "Kiedy Umieram..." ukazuj?c now? twarz zespo?u. Pocz?tkowo mia? on trafi? na sk?adank? po?wi?con? ?mierci dwóch nie?yj?cych kolegów z bran?y metalowej z Olsztyna. Niestety okaza?o si?, ?e p?yta najprawdopodobniej nie wyjdzie. Pod znakiem zapytania sta?a równie? data nagrania albumu studyjnego, dlatego te? Hunter zdecydowa? si? wykorzysta? materia? z Przystanku Woodstock '96 (u?yczonego im przez Jurka Owsiaka) dok?adaj?c do tego jako bonus studyjn? wersj? "Kiedy Umieram..." oraz dwa teledyski. P?yta ukaza?a si? w 2001 roku nak?adem wytwórni Rubicon.
Prawdziw? rewolucj? Hunter mo?e zawdzi?cza? teledyskowi do "Kiedy Umieram..." nagranemu na pocz?tku 2002 roku przy okazji koncertu charytatywnego w Szczytnie. Realizacj? klipu zaj?? si? Marcin Klinger. "Kiedy Umieram..." wojowa? równie dzielnie na falach radiowych jak i w telewizji. Przez ok. 2 miesi?ce okupywa? 1. miejsce na li?cie VivyRock, gdzie trafi? od razu z propozycji do listy i by? pierwszym w jej historii polskim zespo?em (gdyby program ten nie straci? na pewien czas swojego prowadz?cego, byliby tam o wiele d?u?ej).

"Kiedy Umieram..." by? pierwszym utworem od czasu "Requiem", który zapocz?tkowa? nowy styl w naszym graniu. Nie by?o ju? takich szybkich, ostrych, technicznych utworów - zacz??y si? ci??sze i wolniejsze). Poza tym u?yli?my klawiszy, których wcze?niej w Hunterze nie by?o. Ka?dy kolejny kawa?ek, który potem powstawa? by? ciut inny i przestali?my si? ogranicza? do ram muzycznych power metalu". (Pawe? G.)
Prze?om w karierze zespo?u wcale nie sprawi?, ?e osiad? na laurach. Co si? z tym wi??e - zacz?li gra? wi?cej koncertów, na których zacz??o pojawia? si? coraz wi?cej fanów, a i zainteresowanie kapel? w mediach wzros?o. Ogromn? rado?? Hunter sprawi? fanom (i sobie!) wyst?puj?c podczas Przystanku Woodstock 2002 (po 6 latach!) przed blisko 300 tys. publiczno?ci?.

7 sierpnia 2002 roku rozpocz??o si? nagrywanie materia?u na now? p?yt?, której produkcj? zaj?? si? Andrzej "Aka" Karp. W ci?gu dwóch dni "Brooz", "Saimon", "Fester" oraz Indianie nagrali swoje partie w Studiu Radia Olsztyn. Potem by?y dwa tygodnie oczekiwa? na wolny termin w Studiu Izabelin, gdzie powsta?a nowa p?yta.

12-ego grudnia 2002 podczas Parkfestu swoj? premier? mia? singiel "Fallen" - pierwszy zwiastun maj?cego si? wkrótce ukaza? "MedeiS". Jeszcze przed rozpocz?ciem 2003 roku rozpocz??y si? zdj?cia do teledysku tej?e piosenki. Miejmy nadziej?, ?e gdy stacje telewizyjne go dostan?, ju? nie b?d? chcia?y wypu?ci? (krótko mówi?c - ?e zrobi on równie du?e zamieszanie jak "Kiedy Umieram...").Zespó? zapowiedzia?, ?e MedeiS to kawa? pot?gi, która przemówi nie szeptem, lecz krzykiem. My?l?, ?a pewno nas zadziwi, na pewno nami wstrz??nie i na pewno po jej przes?uchaniu jaka? cz?stka nas podda si? transformacji...
Nadchodzi czas MedeiS...

"Takiej p?yty jak Medeis nigdy ju? nie nagram" - tak w?a?nie brzmia?y s?owa Draqa po koncercie otwieraj?cym MedeiS Tour 2003, który odby? si? w warszawskim klubie Stodo?a, dnia 27 marca 2003 roku.
P?yta ukaza?a si? 7 marca 2003 roku, osiem lat po wydaniu debiutanckiego albumu Requiem. Ju? pierwszy utwór zwiastuj?cy nowy album, Fallen, zapowiada? zmiany jakim podda?a si? muzyka Huntera. Pojawia?y si? równie? opinie, i? Zespó? podchodzi zbyt blisko stylistyki popowej. Nic bardziej mylnego. Wszelkie w?tpliwo?ci rozwia? kolejny z zaprezentowanych utworów, który Zespó? umie?ci? w postaci pliku mp3, w ramach prezentu gwiazdkowego na swojej oficjalnej stronie internetowej. Utworem tym by?a Fantasmagoria, stylistycznie zupe?nie inna od przedstawionego wcze?niej Fallen, ci??sza zarówno w warstwie muzycznej jak i tekstowej.
Zarówno p?yta jak i promuj?ca j? trasa koncertowa reklamowane by?y w rozg?o?niach radiowych na terenie ca?ego kraju. Sam album natomiast zebra? ?wietne recenzje w czasopismach muzycznych (parafrazuj?c zako?czenie recenzji w Metal Hammer "MedeiS jest tym co Polska ma najlepszego do pokazania"). Hunter znów zacz?? pojawia? si? w mediach, wystarczy wspomnie? wywiady dla rozg?o?ni radiowych, czasopism muzycznych i periodyków internetowych, go?cili równie? w programie Kuby Wojewódzkiego (Zespó? zagra? utwór Fallen), pó?niej równie? u Zbyszka Ho?dysa.

Nied?ugo po wydaniu p?yty Hunter ruszy? w tras? koncertow?, obejmuj?c? kilkana?cie klubów w Polsce. W dotychczasowej karierze Zespo?u by?a to najwi?ksza seria koncertów na terenie ojczystego kraju. W odpowiedzi na du?? popularno?? trasy Zespó? ruszy? jesieni? z drug? edycj? MedeiS Tour, która by?a uzupe?nieniem edycji pierwszej i jednoczesnym podzi?kowaniem dla fanów za udzielane Zespo?owi wsparcie.
Latem 2003 Hunter ponownie, po kilkuletniej przerwie pojawi? si? na scenie Przystanku Woodstock. Kilka miesi?cy pó?niej, w maju 2004 ukaza?o si? pierwsze DVD zespo?u, z zapisem tego w?a?nie koncertu, który przyczyni? si? do kolejnego sukcesu Huntera - w roku 2004 otrzymali nagrod?, Z?otego B?czka, przyznawan? ulubie?com woodstockowej publiczno?ci. Znaczenie tego wyró?nienia jest tym wi?ksze, ?e przyznawane jest ono tylko i wy??cznie w oparciu o g?osy publiczno?ci, a nie jak w przypadku wi?kszo?ci nagród przyznawanych w ramach bran?y muzycznej - na podstawie rankingu sprzeda?y lub sztucznie nap?dzanej popularno?ci. Jako zwyci?zca plebiscytu Z?otego B?czka, Hunter wyst?pi? przed woodstockow? publiczno?ci? drugi raz z rz?du w roku 2004.
Kolejn? rzecz? wyró?niaj?c? koncert podczas Przystanku Woodstock 2003 jest pomys?, którego realizacj? muzycy Huntera rozpocz?li ju? podczas pierwszej trasy promuj?cej album MedeiS. Pomys?em tym by?o wzmocnienie przekazu tekstów i muzyki scenkami teatralnymi, aran?owanymi dla poszczególnych utworów, odgrywanymi jednocze?nie z nimi podczas koncertów.
O ile obydwie edycje MedeiS Tour, jak i liczne koncerty zagrane poza nimi, mo?na okre?li? jako prób? si?, o tyle wyst?p Huntera na Przystanku Woodstock 2003 by? pokazaniem pe?ni mo?liwo?ci tego Zespo?u, który dzi?ki pomocy aktorów z olszty?skiego Teatru Jaracza stworzy? widowisko barwne, przede wszystkim jednak niepowtarzalne.

Odzew z jakim spotka?a si? MedeiS oraz gwa?townie wzrastaj?ca popularno?? Huntera da?y Zespo?owi mo?liwo?? zaskoczenia fanów ponownie, gdy pojawi?y si? pierwsze zapowiedzi jedynego w 2004 roku festiwalu rockowego, Hunterfest. Impreza odby?a si? 7 sierpnia, na pla?y miejskiej w Szczytnie. Na scenie zagra?y takie gwiazdy jak Acid Drinkers, Hey i Kult; zdobywaj?cy coraz wi?ksz? popularno?? na polskiej scenie rockowej Hedfirst, który go?cinnie wyst?powa? u boku Huntera podczas MedeiS Tour, blues-rockowy Harlem, punkowa Moskwa oraz zwyci?zca II edycji Idola, Krzysztof Zalewski ze swoim zespo?em. Mimo braków organizacyjnych Hunterfest zdoby? sobie sympati? wielbicieli szeroko poj?tej muzyki rockowej; natomiast w?adze miasta Szczytno, bez których pomocy zrealizowanie tej imprezy by?oby niemo?liwe, zyska?y ogromn? wdzi?czno?? zarówno fanów jak i samego zespo?u Hunter. Udana wspó?praca muzyków i w?adz miasta podczas organizacji pierwszej edycji Hunterfest zaowocowa?a mo?liwo?ci? zrealizowania drugiej edycji tego festiwalu, która ma si? odby? w po?owie sierpnia 2005 roku.

Dzi?ki wspó?pracy z Mystic Production dosz?a do skutku reedycja debiutanckiej p?yty Huntera, Requiem, oraz - co mog?o by? sporym zaskoczeniem dla fanów Huntera - MedeiS, wydanej zaledwie kilkana?cie miesi?cy wcze?niej. Obydwie p?yty ukaza?y si? latem 2004 w wersjach "digipack", zawieraj?cych prezentacje multimedialne oraz bonusowe nagrania video.
Ju? podczas Hunterfestu fani Zespo?u mieli mo?liwo?? zapoznania si? z nowymi utworami, maj?cymi ukaza? si? na nowej p?ycie Huntera, której tytu? oraz data wydania by?y jeszcze wtedy nieznane.
Wiosn?, dok?adnie 8-go marca 2005 w Studiu Izabelin, gdzie nagrana zosta?a MedeiS, Hunter rozpocz?? nagrywanie materia?u na swoj? trzeci? p?yt? studyjn?.
P?yta "T.E.L.I..." mia?a swoj? premier? 30 maja 2005 roku. Terriblis Est Locus Iste...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sty 2006, o 23:04 
Offline
Powie?cio-pisarz
Powie?cio-pisarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 wrz 2005, o 23:36
Posty: 1391
Lokalizacja: R-m
Jen z zespo?ów które uwielbiam...a moze moj ulubiony
VADER powsta? w 1986 roku. W 1993 roku ukaza? si? ich debiutancki album "The Ultimate Incantation"(Earache), który okaza? si? milowym krokiem nie tylko w historii europejskiego death metalu. By?y to pierwsze metalowe d?wi?ki zza "?elaznej Kurtyny", które dotar?y do s?uchaczy na ca?ym ?wiecie! Promocji p?yty s?u?y?y dwie trasy koncertowe w Europie z BOLT THROWER i GRAVE, oraz w Ameryce z DEICIDE, SUFFOCATION i DISMEMBER. Nieporozumienia z wytwórni? doprowadzi?y do rozwi?zania kontraktu i wydania w 1994 roku "The Darkest Age-Live'93"(Baron) i w 1995 roku "Sothis"(Repulse) - dwóch niedocenionych wówczas p?yt zespo?u. VADER pozostawa? wci?? aktywny koncertowo odbywaj?c szereg koncertów i tras koncertowych, m.in. z MALEVOLENT CREATION, SOLSTICE i OPPRESSOR. Bez kontraktu, w ?wietle spadku popularno?ci death metalu VADER rozpocz?? mozoln? prac?, jako jeden z niewielu pozosta?ych na scenie zespo?ów tego gatunku. Podpisanie kontraktu z System Shock/Impact pozwoli?o na rozwój zespo?u, promocj? i normaln? prac?. Wydanie kolejnych p?yt "De Profundis"(1995), "Future Of The Past"(1996) oraz "Black To The Blind"(1997), bardzo intensywna dzia?alno?? koncertowa (ponad 350 koncertów w ci?gu 3 lat!) spowodowa?y coraz lepsze przyj?cie zespo?u nie tylko przez fanów, ale równie? przez pras? muzyczn?. Zacz?to postrzega? VADER ju? nie jako przedstawiciela by?ego komunistycznego kraju, ale jako wiod?c? i jedyn? licz?c? si? grup? death metalow? w Europie. W mi?dzyczasie zespó? opublikowa? swoje dwie pierwsze kasety demo "Necrolust"(1989) i "Morbid Reich"(1990) na p?ycie "Reborn in Chaos"(Hammerheart).

Rok 1998 by? dla zespo?u rokiem prze?omowym. W sierpniu VADER do??czy? do ekskluzywnego grona grup metalowych, którym dane by?o nagra? i wyda? p?yt? "Live in Japan"(System Shock/Impact). Koncert odby? si? w sierpniu, a p?yta ukaza?a si? w grudniu. Koncertowy album poprzedzi? mini-album "Kingdom"(System Shock/Impact). W tym samym czasie VADER wyda? swoje pierwsze profesjonalne video VHS "Vision & Voice"(Metal Mind). 25 pa?dziernika zagra? wspólnie ze SLAYER jako open act na koncercie w Polsce przed 5000 fanów! Pod koniec 1998 roku VADER podpisa? kontrakt z jedn? z najwi?kszych wytwórni metalowych na ?wiecie - Metal Blade.

W marcu 1999 roku VADER po raz kolejny zagra? na ameryka?skiej trasie koncertowej, tym razem jako headliner "International Extreme Music Festival'99" z udzia?em m.in. GORGUTS, CRYPTOPSY, NILE i DIVINE EMPIRE. 15 maja wzi?? udzia? w najwi?kszym polskim festiwalu Metalmania u boku GRIP INC., SAMAEL i ANATHEMA. W czerwcu odby? kolejne europejskie tour z SIX FEET UNDER, ENSLAVED, CRYPTOPSY, THYRFING i NILE. Poza tym wzi?? udzia? w letnich festiwalach w Niemczech, Belgii, Czechach, S?owacji i Polsce. We wrze?niu otwiera? koncerty w ramach polskiej cz??ci europejskiej trasy TESTAMENT. W listopadzie i grudniu powstawa? najnowszy album "Litany", który ukaza? si? w marcu'2000 nak?adem Metal Blade. Zespó? nagra? video-clip do utworu "Cold Demons", który pojawi? si? na limitowanych wersjach digi-pack wraz z prezentacj? multimedialn?. W kwietniu'2000 VADER zagra? na "No Mercy Festivals'2000" z DEICIDE, IMMORTAL, MARDUK i CANNIBAL CORPSE. W czerwcu odby? tras? koncertow? w Europie(30 koncertów) z VITAL REMAINS, FLESHCRAWL i THE CROWN. Podczas wakacji odby? szereg koncertów na letnich festiwalach w ca?ej Europie, a najwa?niejszymi by?y Wacken'2000 w Niemczech oraz Thrash'em All Festival'2000 w Olsztynie. Na pocz?tku wrze?nia zespó? odwiedzi? po raz drugi Japoni? graj?c 3 koncerty w towarzystwie RITUAL CARNAGE. Po powrocie zagra? krótk? tras? w Polsce jako go?? specjalny grupy TURBO.

W mi?dzyczasie, pocz?wszy od lipca do pa?dziernika, w Red Studio powstawa? nowy MCD zatytu?owany "Reign Forever World". P?yta ukaza?a si? w kwietniu'2001 i zawiera 3 nowe utwory, 3 covery oraz utwory koncertowe. Jak zwykle z wydaniem nowej p?yty ruszy? okres koncertowy, na którym VADER zagra? niezliczon? ilo?? festiwali, tras? w Polsce, tras? za wschodnia granic?, a 19 pa?dziernika zespó? rozpocz?? swoje pi?te tournee w USA, a drugie w roli headlinera. Na trasie towarzysz? CRYPTOPSY, DEEDS OF FLESH, DYING FETUS i CEPHALIC CARNAGE. Wrzesie?' 2001 to trasa europejsk? z udzia?em m.in. CRYPTOPSY, DYING FETUS, CATASTROPHIC... Po niej 10 koncertów w Polsce w ramach Thrash'em All Festival 2001, w listopadzie, z udzia?em m.in. KRISIUN, BEHEMOTH i czo?ówki polskiej sceny...W lutym odby?a si? sesja nagraniowa kolejnej studyjnej p?yty, której premier? ustalono na 27 maja 2002! "Revelations" powsta? ponownie w Red Studio we wspó?pracy z realizatorem Piotrem ?ukaszewskim. P?yta zosta?a nagrana ju? w nowym sk?adzie, z Simonem na basie, który zast?pi? Shambo. Zespó? intensywnie promuje nowy album koncertami w Anglii, Szkocji i Irlandii (marzec'2002), na No Mercy Festivals (kwiecie?' 2002) oraz na polskiej 10 koncertowej trasie w czerwcu. Na maj 2002 zaplanowano wydanie pierwszego w historii VADER DVD "More Vision and the Voice"(Metal Mind) z materia?em z VHS "Vision and Voice" oraz wieloma dodatkowymi niespodziankami jak video-clipy, fragmenty koncertów, wywiadem z Peterem, bogat? propozycj? multimedialn?.

Najnowszy studyjny album "Revelations" by? bardzo intensywnie promowany przez prawie 2 lata. Latem 2002 letnie festiwale, od 30 sierpnia europejska trasa z KRISIUN, DECAPITATED i PREJUDICE. W listopadzie 30 koncertów w USA z IMMOLATION, THE BERZERKER i ORIGIN. Przed wylotem do USA 5-dniowy pobyt w Japonii i kolejne koncerty. Ju? w grudniu pierwsze w historii zespo?u tournee w Brazylii. Nowy 2003 rok zacz?? si? od lutowych koncertów we Francji, a w kwietniu kolejna europejska trasa z DERANGED, ARKON INFAUSTUS i ARISE. Przed ni? presti?owy festiwal Metalmania z udzia?em m.in. SAXON, SAMAEL, OPETH, MARDUK, MAYHEM.... oraz 2 festiwale w Skandynawii - Inferno Metal Festival i Motala Festival. W czerwcu pierwsza wizyta w Izraelu (1000 osób na koncercie!) oraz letnie festiwale Wacken Open Air, Party San, Nuclear Storm i najwi?kszy polski festiwal Przystanek Woodstock, na którym VADER obejrza?o 400.000 osób!!! Pomi?dzy koncertami VADER znalaz? czas, aby nagra? nowe MCD "Blood", a w zespole nast?pi?a istotna zmiana basisty. Nowym muzykiem zosta? Novy(ex-BEHEMOTH). Premiera nowego MCD zaplanowana zosta?a na 25 wrze?nia. We wrze?niu VADER wyruszy na polsk? tras? (17 koncertów) z DECAPITATED, FRONTSIDE i VESANIA. W pa?dzierniku udzia? w Art. Of Noise Part 2 z NILE, KREATOR, AMON AMARTH w USA. Po niej zespó? rozpocznie prac? nad nowym studyjnym albumem, który przewidziany jest na wiosn? 2004 roku!

Rok 2004 oznacza czas wydania nowego albumu studyjnego zespo?u "The Beast" i intensywn? kampani? promocyjn?, obejmuj?ca ponad 170 koncertów! Sesja nagraniowa p?yty zosta?a przerwana i prze?o?ona na maj/ czerwiec, w zwi?zku z nieszcz??liwym wypadkiem Docenta (b?bny). Zosta? on zast?piony przez bardzo utalentowanego b?bniarza Daraya (z polskiej grupy VESANIA). Nowy sezon koncertowy VADER rozpocz?? od krótkiego tournee po Czechach i S?owacji oraz krajach Europy Wschodniej takich jak Rosja, Litwa, ?otwa, Estonia, Ukraina i Bia?oru?, w sumie 25 koncertów. Od 1 kwietnia VADER kontynuuje europejskie krucjaty, naje?d?aj?c kraje takie jak Niemcy, Holandia, Belgia, Anglia, Francja, W?ochy, Austria, jednocze?nie w wolnych chwilach kontynuuj?c nagrania "The Beast". Bardzo wa?n? cz??ci? tej trasyt by?a pierwsza wyprawa VADER na Ba?kany (koncerty na W?grzech, w Rumunii, Bu?garii, Serbii, Macedonii i Chorwacji) i trasa po Skandynawii obejmuj?ca 14 koncertów! Na drug? po?ow? roku VADER zaplanowa? kolejn? tras? po Polsce "Blitzkrieg 2" (17 koncertów), tras? po USA razem z CANNIBAL CORPSE i NAPALM DEATH (pa?dziernik/ listopad), we?mie te? udzia? w grudniowym X-Mass Festivals. Jednak?e najwa?niejszy koncert w 2004 roku zespó? zagra? na Stadionie ?l?skim w Chorzowie, gdzie otwiera? dla METALLICA przed 50 000 t?umem.

Nagrania "The Beast" zosta?y uko?czone w po?owie lipca. P?yta pojawia si? na rynku 20 wrze?nia i zawiera 10 nowych ci??. Zosta?y one nagrane w RG Studio (Gda?sk) z Piotrem ?ukaszewskim za sto?em, przyjacielem zespo?u i producentem znanym z poprzednich wydawnictw. S?ynny polski artysta Jacek Wi?niewski raz jeszcze zaj?? si? ok?adk? i layout'em p?yty. Europejska limitowana wersja albumu zawiera bonusowy kr??ek DVD z 30- minutowym raportem ze studia, 2 wideoklipami nagranymi podczas ostatniej sesji i 3 kawa?kami nagranymi podczas Metalmanii 2003. W pa?dzierniku 2004 Metal Mind Production wypuszcza na rynek kolejny materia? DVD zespo?u "Night Of The Apocalypse" zawieraj?cy trzy profesjonalnie nakr?cone koncerty (Studio telewizji Kraków, Metalmania 2003, koncert przed METALLICA), wywiady z zespo?em i inne dodatki. W mi?dzyczasie VADER kontynuuje sw? krwaw? krucjat?, bior?c udzia? w X-Mass 2004 (razem z MARDUK, NAPALM DEATH, FINNTROLL, BLACK DALHIA MURDER, BELPHEGOR). Niestety, w zwi?zku z powa?nym urazem kr?gos?upa jakiego Peter nabawia si? w Skandynawii, zespó? zmuszony jest odwo?a? swój udzia? w trasie koncertowej po Stanach Zjednoczonych, gdzie mia? pojawi? si? obok NAPALM DEATH i CANNIBAL CORPSE. To pierwsza odwo?ana trasa w historii grupy, miejmy nadziej?- ostatnia.

W marcu 2005 roku po 17 latach wspó?pracy VADER decyduje si? na rozstanie z Doc'em, tym samym Daray oficjalnie staje si? cz?onkiem zespo?u. Grupa anonsuje równiez swój nowy kontrakt ze szwedzk? Regain Records. Kolejny sezon koncertowy VADER otwiera w kwietniu, do??czaj?c do trasy KREATOR po USA pod szyldem "Enemy Of God Tour 2005" (w trasie bior? udzia? równie? DEATH ANGEL, IF HOPE DIES). Tu? po jej zako?czeniu VADER atakuje Ameryk? Po?udniow?, graj?c tam swój w?asny tour a pi?? dni po jej zako?czeniu rozpoczyna tournee po Wielkiej Brytanii w towarzystwie LOST SOUL - "The Sign Of The Beast". Krótko po jego zako?czeniu zespó? wchodzi do Hertz Studio by zarejestrowa? materia? na swój nowy MCD "The Art Of War", którego premier? przewidziano na listopad 2005. Wydawnictwo zawiera 4 nowe utwory, dwa intra i teledysk do utworu "This Is The War" (stworzony w systemach 3D). We wrze?niu VADER rozpoczyna kolejn?, zmasowan? inwazj? pod kryptonimem "Blitzkrieg 3". Rozk?ad jazdy trasy zawiera blisko 50 koncertów w Europie (na których VADER wspierany jest przez LOST SOUL, ANOREXIA NERVOSA i ROTTING CHRIST) oraz 30 koncertów w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie (razem z DECAPITATED i DEW-SCENTED).

Pochodzenie: oficjalna strona Vadera

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 23 sty 2006, o 00:44 przez Prorock, łącznie edytowano 6 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL